Klim in taal / campagne / logo / huisstijl / brandinglook & feel / storytelling / website / webdesign / social media templates / social media posts / drukwerk / posters / flyers / stickers / schriftjes / notitieblok / T-shirts / templates /

Een campagne die hoge toppen scheert

Stel je voor: een digitale boomhut waarin je samen met enkele karakteristieke dieren klimt en klautert doorheen tal van talige weetjes, info en lesmateriaal. Dat is de campagne ‘Klim in taal’. Na onze succesvolle eerdere campagne Duik in taal, mochten we opnieuw aan de slag voor het Vlaams Talenplatform met deze campagne gericht op leerkrachten uit het lager onderwijs.

De briefing: een campagne waar het plezier vanaf spat, met een visuele look en feel waar je niet naast kan kijken.
Onze reactie? Bring it on. De boomhutplattegrond zat al in onze achterzak, onze gedachten in de wolken.

Logo, branding & storytelling

De wortels van ‘Klim in taal’? Die reiken ver naar boven. Wanneer je de talige boomhut spot in de statige, koningsblauwe boom weet je dat je goed zit. Want daar huist ‘Klim in taal’: in een boomhut vol talige kamers die elk hun eigen verhaal vertellen. In de taalbeschouwingskamer proef je van de verschillende lagen van ons taalsysteem en neem je het talige smakenpalet nauwkeurig onder de loep. In de leeskamer skate je doorheen rijke teksten, in de woordenschatkamer graaf je naar nieuwe woorden en in het taallabo experimenteer je volop met taal. En dat alles onder begeleiding van een ervaren en gepassioneerde leerkracht lager onderwijs.

Het doel van ‘Klim in taal’? Die gepassioneerde leerkrachten alle tools geven die zij nodig hebben voor een krachtige lesaanpak en het stimuleren van taalplezier bij de kinderen.

Hoe doen we dat? Met een visuele identiteit waar je niet naast kan kijken. Flitsend fuchsia, limoengroen, blits blauw en vurig rood onderstrepen mee die boodschap. En de sterren van de campagne? Dat zijn ongetwijfeld de alledaagse – en minder alledaagse – dieren uit het beestenbos. Kangoeroes, stokstaartjes, muizen en wasberen banen zich allen een weg richting het campagnecanvas en illustreren mee de diversiteit van onze maatschappij en de toegankelijkheid van taal voor jong, oud, groot of klein.

We creëerden een identiteit die fris en jong oogt, maar niet kinds aanvoelt. Een hippe sweater voor een tijdloos design. ‘Klim in taal’ ademt plezier, smeekt om beleving, moedigt je aan om omhoog te klimmen en op verkenning te gaan.

Toepassingen: drukwerk, social media en website

De visuele identiteit en de storytelling van ‘Klim in taal’ komen tot leven in affiches, flyers, notitieblokjes, schriftjes, op T-shirts, in social media posts en op de ‘Klim in taal’-website. Online voel je de dynamiek helemaal dankzij ludieke SVG-animaties. Want wanneer de wolken achter de talige boomhut voorbij drijven, de arend zijn vlucht richting de vreemdetalenkamer inzet en de rook uit de schoorsteen roept, dan weet je dat het tijd is om mee in taal te vliegen.

Via de aantrekkelijke navigatiestructuur op de website verken je makkelijk alle talige kamers. Simpelweg door te hoveren over de boomhut. In alle kamers ga je verder op onderzoek en raak je – dankzij de logische en doordachte websitestructuur – niet verdwaald tussen het gebladerte. Je scrolt makkelijk door naar boeiende praktijkverhalen, leerrijke didactische principes, handige methodieken of links om meer te weten te komen.

Of je snel uitgekeken raakt op de website? Absoluut niet. Er valt enorm veel te beleven. Check het gerust zelf uit via klimintaal.be!

 

Ontdek meer over de lancering van deze Vlaanderenbrede campagne op de website van VRT NWS, TV Limburg en Het Laatste Nieuws.

 

Wist je dat Graviteit ook al aan de slag ging voor Duik in taal, een zustercampagne van ‘Klim in taal’, opnieuw in samenwerking met Het Vlaams Talenplatform? Bekijk het project over Duik in taal.

Neem een kijkje naar de website via klimintaal.be

Zelf op zoek naar strategische, visuele of tekstuele ondersteuning voor jouw bedrijf of organisatie?