Meuleman / merkidentiteit / look and feel / branding / logo / webdesign / copywriting / graphics / social media templates / social media profielen / social media posts / stationery / stickers / presentatiemappen / visitekaartjes / spandoek / mailhandtekening / bestickering / raambestickering / pancartes /
Meuleman: gloednieuwe windturbine in een opvallend maatjasje
Over Meuleman
Meuleman is zowel de naam van het bedrijf als de naam van de gloednieuwe windturbine en de man achter de molen, Jan Meuleman. Met zijn molen op windenergie staat Meuleman politiediensten, overheden, evenementorganisatoren, veerdiensten en bouwbedrijven bij. Dankzij de mobiele camera-installatie, netwerk- en laadoplossing op windenergie houdt De Meuleman – op een duurzame manier – een oogje in het zeil.
Merkidentiteit: logo en branding
Bij zo’n gloednieuw product hoort uiteraard een gloednieuwe merkidentiteit. Wij gingen aan de slag om De Meuleman een modern en aantrekkelijk jasje aan te meten. We kozen als centrale kleur voor twee tinten blauw. Blauw straalt professionaliteit uit en wekt vertrouwen, net zoals je kan rekenen op De Meuleman om je event/stad/gemeente/dienst draaiende te houden. Bovendien passen deze kleuren uitstekend bij de waarden van Meuleman: vrijheid (blauwe lucht), veiligheid en verbinding.
Deze kleuren trokken we verder door in de branding van Meuleman. Aan de hand van een patroon op basis van het logo, voldoende witte toetsen en blauwe highlights achter de teksten oogt het geheel fris en modern. Het logosymbool neemt de vorm van de wieken van De Meuleman over en is zo optimaal herkenbaar.
Website: design, copywriting en graphics
Op de website werd de frisse, nieuwe branding van Meuleman vervolgens in de praktijk gebracht. Krachtige blauwe kleurvlakken worden afgewisseld met voldoende witruimte voor een heldere en moderne uitstraling. De tekst is compact, geeft de kernboodschap mee, maar inspireert ook dankzij subtiele, lichtelijk poëtische links met de natuur.
“De molen van Meuleman:
fueled by nature’s power.”
Verder zorgden we voor visuele elementen als vogels en wolken om het concept windenergie te duiden en de belangrijke waarde ‘vrijheid’ visueel weer te geven. Voor de homepage verzorgden we een samenvattende visual die in één oogopslag de uitgebreide en diverse mogelijkheden van De Meuleman weergeeft.
Bestickering van de molen
Ook de molen zelf had nog een frisse, opvallende look nodig. We trokken de huisstijl van Meuleman door in een bestickering voor de wieken van de windturbine en een bestickering voor de zuil waarop de windturbine gevestigd is. Meuleman’s branding draait nu op volle toeren (én op windenergie).
Drukwerk en raambestickering
De nieuwe Meuleman-branding werd daarnaast doorgetrokken in visitekaartjes, presentatiemappen, stickers en een spandoek. Ook een raambestickering aan de gevel kon niet ontbreken. Meuleman is overal zichtbaar.
Social media
Ook de social kanalen zoals Facebook, LinkedIn en Instagram kregen een make-over, Meuleman-style. Een nieuwe profielfoto, omslagfoto en een uitgebreide set aan social templates om zelf mee aan de slag te gaan. Bovendien maakten we al een hele reeks lanceringsposts op zodat er snel met de windturbine uitgepakt kon worden.
Pancarte Toren Toer
Verder zorgden we nog voor een grote, gedrukte pancarte die meer info geeft over De Meuleman. Wanneer mensen de windturbine zo spotten, krijgen ze meteen meer informatie over de werking van De Meuleman en het innovatieve en duurzame karakter van de molen. Deze pancarte maakten we in functie van De Torentoer in het Pajottenland, een fietstocht langsheen tal van torens waarbij De Meuleman instaat voor de verlichting en beveiliging.
Neem een kijkje naar de website via meuleman.be