Pivaco / rebranding / look and feel / huisstijl / identiteit / logo / brandbook / naamgeving / storytelling / copywriting / website / recruitmentcampagne / campagnebeelden / social media kanalen / social media posts / advertenties / gadgets / bestickering camionettes / fotografie / shoot

Een horizontale Pivaco advertentie met een man in beschermende kleding en een bril, waarin diensten op het gebied van industrieel leidingwerk worden benadrukt, waaronder engineering en design, prefabricage en turnkey pijpprojecten. De tekst benadrukt innovatieve oplossingen in roestvrij staal.

Pivaco: laat je leiden door een complete rebranding

Over Pivaco

Pivaco, voorheen gekend als NLT-Pivaco Group, is de Belgische marktleider in industriële procesinstallaties met roestvrijstaal leidingwerk. Het bedrijf uit Temse is deel van de Cordeel groep. Ze zetten zich in als partner voor industrieel leidingwerk, gaande van mechanical engineering en design tot prefabricatie en turnkey piping projecten. Ze zijn onder andere actief in de voedingsindustrie, voor brouwerijen en in de farma- en chemiesector.

Bedrijfsidentiteit: naamgeving, storytelling en visuele branding

Voor Pivaco is het belangrijk om eruit te springen. Het bedrijf is binnen hun specialisatie een duidelijke marktleider en heeft een verhaal te vertellen. Om dat verhaal naar buiten brengen en te vertalen in een bijhorende visuele stijl, werd Graviteit ingeschakeld.

We startten met het aanpakken van de bedrijfsnaam. De naam NLT-Pivaco Group stamt af van fusies in het verleden, en zorgt voor onnodige verwarring. Schrappen was de boodschap. Het resultaat? Pivaco. De naam die al het meest over de lippen ging werd als officiële bedrijfsnaam naar voren geschoven. De vernieuwing van de bedrijfsidentiteit was daarmee ingezet.

Pivaco is de leider in leidingwerk. Ze vormen de rode leidraad in piping projecten en ontzorgen van a tot z. We gingen met deze insteek aan de slag voor een storytelling die vertrouwen geeft. Door samen te werken met hen ben je gerust. Maar ook naar het interne team toe zorgt het bedrijfsverhaal voor een stevige basis. Je team voorstellen als mensen die de leiding nemen, zorgt dat ze zich gewaardeerd voelen en dat ze verantwoordelijkheid nemen.

Nu het bedrijfsverhaal vorm kreeg en de vernieuwde naam in het leven geroepen was, kon ook de visuele branding aangepakt worden. Het logo kreeg een heuse update, zonder de herkenbaarheid te behouden. De grafische vorm en typografie werd gemoderniseerd en het kleurenpalet opgefrist. De ronde halve cirkels uit het logo vormen de rode leidraad die de grafische identiteit bepaalt.

Website: design, copywriting en AI video’s

Het nieuwe Pivaco vroeg om een nieuwe website. De storytelling vormde de basis voor activerende en aansprekende websiteteksten. Het design met de felle rode kleur en de stijlvolle zwarte vlakken springt eruit. De cirkelvormen uit het logo komen als dynamische elementen terug doorheen de pagina’s. En om die dynamiek nog meer kracht bij te zetten, maakten we gebruik van AI om beweging in statische foto’s te simuleren. Dit resulteert in een website die zelfvertrouwen en expertise uitstraalt.

Check hieronder de transformatie die de website doormaakte. Voor én na de rebranding.

Recruitmentcampagne

Een continu groeiend bedrijf is altijd op zoek naar talent. Om die zoektocht te ondersteunen, werkten we een recruitmentcampagne uit die doorheen de website en op social media uitgespeeld wordt. Iemand die bij Pivaco aan de slag gaat is meer dan een projectleider, calculator, ingenieur, lasser of werfleider. Het is een kapitein der woelige werven, een bezieler van industriële leidingsinstallaties, een cijferjongleur of een industrieel uitvinder. Elke vacature kreeg een verhalende insteek en een bijhorend heroïsch campagnebeeld.

Social media

De online modernisering werd ook op social media ingezet. Het LinkedInkanaal werd in het nieuwe brandingjasje gestoken. En ook in de postplanning werd nieuw leven geblazen. Graviteit verzorgt de copy, opmaak, het plaatsen en de opvolging van de wekelijkse posts, en houdt de vinger aan de pols om alle Pivaco nieuwtjes in de contentplanning op te nemen.

Advertenties

Pivaco laat regelmatig van zich horen op Foodtec, het platform voor de voedingsverwerkende- en drankenindustrie. Zowel de online als gedrukte advertenties maken we telkens voor hen op.

Bestickering camionettes

Ook in het straatbeeld pakt Pivaco graag uit met de nieuwe look and feel. Op de bestickering van de camionettes zie je de gekende rood-zwarte stijl terugkeren.

Gadgets

Graviteit dacht na over hoe de leidraad van het bedrijfsverhaal kon omgezet worden in een leuke gadget. Elke collega toont nu trots dat ze deel zijn van het Pivaco team via de rode, reflecterende veters in hun schoenen.

Ook brachten we de branded drinkflessen in beeld.

Neem een kijkje naar de website via pivaco.eu

Zelf op zoek naar strategische, visuele of tekstuele ondersteuning voor jouw bedrijf of organisatie?