Reislust / naam / merkidentiteit / look and feel / branding / logo / storytelling / copywriting / webdesign / boekingstool / social media templates / social media profielen / social media posts / stationary / visitekaartjes / mailhandtekening / brandbook / fotografie / fotoshoot /
Reislust: aantrekkelijke communicatie voor comfortabele campers
Over Reislust
Reislust, het bedrijf van Aaike en Robby, verhuurt campers voor comfortabele avonturiers. Met Reislust willen de twee gedreven ondernemers andere ontdekkingsreizigers in alle comfort op pad sturen om de wereld te verkennen. En dat in een camper met alle benodigde faciliteiten om een ontspannende én uitdagende reis tegemoet te gaan. Alleen, met twee of met het gezin. Wij zorgden voor een passende uitstraling voor hun bedrijf.
Merkidentiteit: naam, logo en branding
Voor Reislust gingen we allereerst aan de slag om een naam te vinden voor het merk. De naam Reislust vat perfect samen wat Robby en Aaike willen uitstralen met hun campers: goesting om te reizen, goesting om erop uit te trekken, weg van de massa, van de toeristische plekken, zonder strakke planning waar niet van afgeweken kan worden. Vervolgens maakten we een bijpassend logo op.
Bij dit logo spelen de zwaluwen en de vuurtoren een centrale rol, net zoals Robby en Aaike wouden. Zwaluwen trekken in de winter naar de zon, net zoals de huurders van de Reislust-campers. Daarbij vormt je camper altijd je veilige baken, je lichtje waardoor je niet verdwaalt.
De diepblauwe kleur contrasteert mooi met het koraalrood. De kleurencombinatie valt op in de sector, straalt vertrouwen uit, en voegt een speelse toets toe.
Storytelling en copywriting
We gaven de merkidentiteit van Reislust vorm in een storytellingpresentatie. Aan de hand van deze storytelling weet Reislust nu precies welke boodschap te vertellen en hoe ze die deze in teksten vorm te geven. Naast keywords, storytellinghoofdpunten, bijpassende inspirerende quotes en een krachtige baseline, kregen ook de websiteteksten nu hun invulling. Dromen, durven en genieten staan daarbij centraal. De teksten zijn toegankelijk, activerend en persoonlijk. Zonder veel gedoe, met veel goesting.
Fotoshoot
De merkidentiteit van Reislust werd verder aangevuld met professionele foto’s die we namen tijdens een fotoshoot met enkele enthousiaste vrijwilligers. De foto’s geven zin in de zomer, nodigen uit om op avontuur te gaan en tonen aan dat zowel jong als oud optimaal genieten tijdens een vakantie met de camper.
Website
De storytelling en foto’s namen vervolgens een prominente plaats in op de website van Reislust. De website vertelt een consistent, helder én inspirerend verhaal en nodigt via haar aantrekkelijke kleuren en uitnodigende foto’s uit om volop verder op ontdekking te gaan. Naast essentiële informatie over camperverhuur vind je er een pagina met FAQ’s en een handige boekingstool met overzichtelijke agenda.
Social media templates, omslag-en profielfoto’s en posts
We zorgden verder voor enkele social media templates in Reislust-stijl, enkele eerste posts en stelden de kanalen zo in dat ze aansluiten bij de Reislust-branding (met on-brand omslagfoto, profielfoto en profielinfo). We toonden Aaike en Robby verder hoe ze zelf met hun sociale mediakanalen aan de slag kunnen.
Visitekaartjes & mailhandtekening
De branding van Reislust werd daarnaast doorgetrokken in aantrekkelijke visitekaartjes met een tactiele papiersoort en een bijpassende mailhandtekening.
Neem een kijkje naar de website via reislust-campers.be