Gepost op

Bekijk het eens van de andere kant

Wat een jaar… Dat horen we wel vaker tegenwoordig. Maar 2020 betekende naast een heel vreemd en onwezenlijk jaar ook een heleboel positieve dingen. Zo was 2020 ook…

  • Het jaar waarin de eerste Indiaas-Amerikaanse, Afro-Amerikaanse én vrouwelijke vicepresident van Amerika verkozen werd
  • Het jaar waarin een 67 miljoen jaar oud fossiel van een kip gevonden werd
  • De laagst gemeten luchtvervuiling in India ooit
  • De tweede genezing ooit van een HIV-patiënt
  • De revival van naaimachines, brood bakken en wandelen
  • Een stijging in het aantal adopties van huisdieren
  • De ontdekking van het eerste zwarte gat in een sterrenstelsel zichtbaar met het blote oog
  • Het eerste Midden-Amerikaanse land dat het homohuwelijk legaliseert
  • Het wereldrecord van de zwaarste pompoen met  1066 kg
  • Twee panda’s die na 10 jaar eindelijk paarden in de zoo van Hong Kong
heldere communicatie Graviteit communicatiebureau design content concept grafische vormgeving branding logo

Op naar 5 bureaus…

Daarnaast betekende 2020 ook een heleboel positieve evoluties voor planeet Graviteit. Zo kwamen er maar liefst vier stagiairs langs, waarvan er twee zijn blijven hangen. Graviteit breidde eind dit jaar uit met twee extra bewoners: vormgever Robbe en strategie- en contentcreator Febe.

Robbe is dankzij zijn opleiding Grafische Vormgeving en Fotografie perfect in staat om de wereld van Graviteit en haar klanten visueel mee vorm te geven. Febe straalt dan weer in content en strategie en helpt mee bij het schrijven van copy voor websites en blogberichten. Daarnaast verzorgt ze de heldere communicatie en sociale mediastrategieën van Graviteit en haar klanten.

Lees meer over de stages van Meike, Camille, Robbe en Febe in hun stageblogs. Of leer vormgever Robbe en strategie-en contentcreator Febe beter kennen in hun voorstellingsblogs.

Tele-watte?

Daarnaast hebben we dit jaar geleerd dat telewerken ook voordelen biedt. Zo zijn er minder auto’s op de baan, zijn werknemers productiever en creatiever wanneer ze af en toe van thuis werken en zorgt telewerken voor een betere work-life balance en minder stress.

Dankzij dagelijkse meetings op Skype bleven we onderling toch in contact en op de hoogte van elkaars werk. Ook meetings met klanten konden via professionele vergaderingstool Microsoft Teams efficiënt verlopen. Toch hopen we elkaar en onze klanten in 2021 opnieuw iets meer te kunnen zien op kantoor en in real life.

heldere communicatie Graviteit communicatiebureau design content concept grafische vormgeving branding logo
heldere communicatie Graviteit communicatiebureau design content concept grafische vormgeving branding logo

Graviteit tentoongesteld

2020 was ook het jaar waarin Graviteit het tot in het Sterck magazine schopte. Sterck Magazine Oost-Vlaanderen is gevuld met bedrijfsgerichte content en licht elke maand enkele bedrijfsprofielen uit. Ines beantwoordde in het magazine drie out-of-the box vragen die een andere blik werpen op ondernemerschap.

Haar belangrijkste tip voor startende ondernemers: Laat jouw bedrijf buiten de kantoormuren treden en neem het mee doorheen je leven vol plezier en passie. Ondernemer ben je immers niet van ‘nine to five’. Elk gesprek is een potentieel netwerkevent. Overal waar je loopt of in alles wat je leest of ziet, kan je concrete ideeën opdoen.

Check Ines’ andere antwoorden in onze blogpost.

Heldere communicatie in donkere dagen

Dit afgelopen jaar maakte ook duidelijk dat vele bedrijven tijdens deze crisis de kans wouden grijpen om hun communicatiestrategie onder handen te nemen. Heldere communicatie is immers van cruciaal belang in onzekere tijden. Voor hun communicatieaanpak deden verschillende bedrijven beroep op Graviteit. Met tal van nieuwe cases en uitdagende projecten konden we onze dagen goed vullen.

En aangezien heldere communicatie ook een lichtpuntje kan vormen in donkere dagen is het dan ook geen verrassing dat verschillende bedrijven dat lichtje door Graviteit lieten aansteken om iets te doen met de communicatie rond het coronavirus: gaande van raamstickers tot een warm krantje om de mensen een hart onder de riem te steken. In onze blogs over creatief ondernemerschap en crisiscommunicatie lees je meer over Graviteit’s visie op heldere communicatie in donkere tijden.

heldere communicatie Graviteit communicatiebureau design content concept grafische vormgeving branding logo
Graviteit - Image 5 astronauten 1

2020 sprong eruit.
Op naar een 2021 vol Aantrekkelijke Communicatie.

2020 was een bijzonder jaar. Een jaar om snel te vergeten, zou je kunnen zeggen, maar wanneer wij het langs de andere kant bekijken, was het voor Graviteit ook een jaar om te koesteren. We hebben dit jaar veel geleerd, over onszelf, het belang van sociaal contact en hoe belangrijk het is om helder te blijven communiceren, zelfs vanop afstand en in moeilijke periodes. 2020 heeft ons vooral ook geleerd om in 2021 alle kansen te grijpen en volop verder te doen waarmee we bezig zijn: creatieve content, concepten en design voorzien voor bestaande en nieuwe klanten.

We hopen dan ook van harte om jullie, onze bestaande klanten, opnieuw te mogen verwelkomen in het nieuwe jaar en om jullie, nieuwe potentieel geïnteresseerden, in 2021 een open deur en een koffietje op kantoor aan te kunnen bieden.