Bakker Bekaert / look & feel / branding / Logo / website / copywriting / social media strategie / social media posts / promotiedrukwerk / affiches / verpakkingsadvies / eindejaarsfolders / acties & campagnes /
Bakker Bekaert: ambachtelijke branding
“De bedoeling van het eerste contact was een nieuw logo maken voor onze vernieuwde bakkerij. Daarna is er ook nog een website, hulp bij sociale media, affiche, eindejaarsfolder, enz… bijgekomen. We hadden een vlotte samenwerking en nog steeds. Ondertussen is Graviteit ook meer en meer vertrouwd met onze bakkerij en onze wensen alsook ons nieuw concept.”
– Vanessa Vandenberghe – Zaakvoerder Bakkerij Bekaert
Over Bakker Bekaert
Bakker Bekaert is een artisanale bakkerij uit Ertvelde, Evergem. In 2019 verwoestte een brand hun volledige bakkerij. Na een jaar lang hard werken konden ze opnieuw openen met hetzelfde optimisme, maar nu nog meer gefocust op het artisanale aspect, natuurlijke ingrediënten en producten uit de korte keten. Graviteit bezorgde deze geüpdate bakkersvisie van de juiste branding.
Logo
Het nieuwe logo van Bakker Bekaert sluit aan bij hun artisanale visie. Bij Bakker Bekaert krijg je geen perfect vierkant, wit brood, maar een assortiment aan vernieuwende, ambachtelijke broden in alle vormen en kleuren, gemaakt met graan uit hun eigen molen. Het logo weerspiegelt hun manier van werken, maar oogt daarnaast modern. De traditionele naam ‘Bakkerij Bekaert’ wordt ‘Bekaert – artisanale bakkerij‘.
Website
De website trekt het artisanale karakter van de branding en visie door aan de hand van sprekende foto’s met de juiste duiding. De teksten op de website maken duidelijk waar de bakkerij voor staat en doen de producten van Bakker Bekaert naar een hoger niveau rijzen. Ook lees je er hun verhaal en kan je aan de hand van sfeervolle foto’s een kijkje nemen achter de schermen bij de bakkerij. Bakker Bekaert heeft immers een open atelier waar je meesterbakker Bart live aan het werk kan zien. De website vormt een uitbreiding op dit open venster.
Social media
De pure mix van traditie en authenticiteit kan je ook proeven op de sociale mediakanalen van Bakker Bekaert. Op deze kanalen zie je de producten van de bakkerij uitgelicht en ontdek je wat er vandaag versgebakken naar jou ligt te lachen in de bakkerij. Je ontmoet er het team, ontdekt meer over de manier van werken, krijgt een transparant inzicht in hoe bakker Bart zijn broden bakt en leert er meer over sterkte van elk van hun broden. Bart en Vanessa zijn trots op hun bakkerij, hun team en hun producten en dat ontdek je meteen wanneer je hun social media bekijkt. Dankzij hun vernieuwende digitale blik leeft de bakkerij niet enkel in Ertvelde, maar ook online, op het wereldwijde web.
Promotiedrukwerk
Verder trok Graviteit de branding van Bakker Bekaert door in een affiche en een eindejaarsfolder, die we jaarlijks opmaken. Daarnaast staan we steeds paraat voor allerlei ander drukwerk waar de bakkerij mee wil uitpakken, zoals bv. folders die de meest speciale broden in de kijker zetten.
Verpakkingsadvies & winactie
Graviteit geeft advies in verband met de productverpakking van Bakker Bekaert en ontwikkelden we een winactie ‘Win een jaar gratis brood‘ die zowel op social media, als offline en via de website verspreid werd om meer aandacht te trekken naar de opening van de nieuwe bakkerij.
Neem een kijkje naar de website via www.bakkerbekaert.be