Go Go Candy / bedrijfsidentiteit / storytelling / look and feel / branding / huisstijl / brandbook / copywriting / website / webshop / mailflow / social media kanalen / social media templates / social media posts / packaging / stickers / bedankingskaartjes / flyer / persbericht /

Online snoepshop voor zoete dromers

Over Go Go Candy

Go Go Candy is de zoete, online snoepkermis van candy maestro Edwin De Clercq. Geboren uit een passie voor gesuikerde lekkernijen, strips en Japanse manga, stelt Go Go Candy bijzonder snoep van over de hele wereld tentoon. Verpakt in kleurrijke wikkels die naast een sugar rush ook een visuele high beloven.

Bedrijfsidentiteit: visuele en verbale identiteit

Het logo van Go Go Candy was reeds ontworpen door illustrator en animator Matthias De Clercq. Het was nu aan ons om dit logo tot leven te wekken met een impactvolle, in het oog springende en opgewekte bedrijfsidentiteit.

Aan de hand van een uitgebreid kennismakingsgesprek met Edwin kwamen we alles te weten over Edwin’s persoonlijkheid, zijn missie, zijn visie op Go Go Candy, zijn ambities, zijn wensen en voorkeuren. Deze input namen we mee bij het ontwikkelen van de visuele en verbale identiteit van Go Go Candy.

Verbale identiteit: storytelling & copywriting

De rode draad in Go Go Candy’s storytelling? De snoepwinkel als sweet candy fair. Want wie wil er nu geen bezoekje brengen aan de zoetste kermis van het land? Door te werken met woordspelingen die duiden op kraampjes, performances, spectacle, wonder, amazement, magic, beleving en verbazing, nemen we bezoekers mee richting de magische Go Go Candy snoepwereld. Het fun fair concept sluit bovendien naadloos aan bij de interesse van de doelgroep in exotisch snoep zoals American Candy, en daagt uit tot ontdekking.

Deze rode draad brachten we onder in een storytellingspresentatie die de leidraad vormt voor alle verdere Go Go Candy communicatie.

“Come one, come all, to the sweetest fair of all”

Visuele identiteit: graphics, kleuren, typografie en patronen

De sterke, kleurrijke en speelse bedrijfsidentiteit kwam verder tot leven in een rijk gamma aan illustraties van joviale snoepmannetjes met distinctieve candylicious persoonlijkheden en een opvallend kleurenpallet met snoepkleurtjes zoals chocotoffy, cotton candy, marshmallow en golden popcorn.

We zorgden voor twee contrasterende fonts die elkaar mooi aanvullen: een bold font dat je aandacht dansend omarmt en een strak, rechtlijnig, no-nonsense font dat je vervolgens volledig binnentrekt. We werkten de visuele stijl verder uit in diverse patronen en extra grafische elementen die het geheel af maken.

Website

Go Go Candy’s verbale en visuele identiteit samen brengen in een online snoepshop opende een achtbaan aan mogelijkheden. Het geheel werd een exploratieparadijs van verschillende performances. Niet alleen krijgen de gift boxes een prominente plaats op het Go Go Candy podium, ook het verpakt snoep, de top performers en speciale acties staan op het programma. In de pick & mix kies je bovendien uit Asia boxes, burger boxes of paper bags van diverse formaten en vul je deze vervolgens lekker zelf met jouw zoete favorieten.

We zorgden voor bijpassende visuele elementen, aangepaste graphics, hier en daar een spitsvondige copy-kwinkslag en bovenal een gebruiksvriendelijke en overzichtelijke webshop. Het geheel is een zoet spektakel waar je spontaan van gaat watertanden.

Drukwerk

Packaging & stickers

Voor de verpakking van Go Go Candy’s gift boxes creëerden we een kleurrijke, avontuurlijke doos waarbij iedere zijde een verhaaltje vertelt. Je scheurt de doos open in case of sugar dip. Dat doe je door het emergency seal te breken. Die ludieke toets brachten we ook terug in de afsluitstickers van de andere Go Go Candy boxes. Dankzij guitige woordspelingen en sprekende snoepmannetjes, wordt het Go Go Candy verhaal in alles doorgetrokken.

Daarnaast zorgden we nog voor enkele andere leuke, losse stickers die Edwin kan toevoegen aan zijn Go Go Candy bestellingen.

Flyer & bedankingskaartjes

Go Go Candy bekend maken aan het publiek? Dat deden we via een flyertemplate die Edwin zelf in de toekomst makkelijk kan aanpassen. Daarnaast zorgden we voor vrolijke bedankingskaartjes om mee in de gift boxes te steken.

Social media

Ook op social media huppelen Go Go Candy’s snoepmannetjes jolig rond. We gaven Go Go Candy’s Instagram-, Facebook-, en TikTok-pagina vorm, zorgden voor aantrekkelijke profiel- en omslagfoto’s, social media templates waar Edwin nadien makkelijk zelf mee aan de slag kan, en enkele eerste lanceringsposts. Bovendien zorgden we voor een uitgebreide social media brainstorm zodat Go Go Candy geïnspireerd blijft.

Doordat we de bedrijfsidentiteit van Go Go Candy van A tot Z onder handen mochten nemen (vertrekkende vanaf het bestaande logo), creëerden we een sprekend, krachtig geheel dat consequent overgedragen wordt op alle communicatiekanalen. 

Zelf een bezoekje brengen aan deze gesuikerde kermis vol zoete wonderen?
Hier is je toegangsticket.

Neem een kijkje naar de website via gogocandy.be

Zelf op zoek naar strategische, visuele of tekstuele ondersteuning voor jouw bedrijf of organisatie?