Volpit / logo / branding / look and feel / storytelling / copywriting / verpakking / packaging /

Packaging met pit

Over Volpit

Volpit is het verhaal van Pieter en Anne. Twee gedreven ondernemers met een passie voor natuurlijke, lokale producten. Met Belgisch geteelde appels en peren creëren ze een vers, 100% natuurlijk sap vol pulp én prik, zonder additieven.

Logo

In het nieuwe Volpit-logo verwerkten we een blaadje symboliserend aan de natuurlijke eigenschappen van het drankje. De speelse, licht dansende letters benadrukken de pit in Volpit. Het logo is tijdloos, modern en duurzaam, net zoals het drankje en de verpakking zelf.

Storytelling en copywriting

Voor de storytelling van Volpit kozen we voor ‘verkwikkers’ als rode draad. De drankjes vormen immers een heerlijk, natuurlijk alternatief t.o.v. gesuikerde en ongezonde energy drinks als Redbull of Coca-cola. Ze verkwikken van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat, maar dan op een 100% natuurlijke manier. Zo kwam de algemene tagline tot stand: “Kickstart je dag of boost je avond met Volpit”.

Dit concept trokken we verder door in de aparte blikjes. Op elk blikje is een dag- en nachttafereel te zien. Een maan en een zon, sterren en vogels. Licht versus donker. Je moet het blikje omdraaien om elk tafereel en de bijhorende tekst (Frans/Nederlands) goed te kunnen lezen.

Elk blikje kreeg een eigen naam, mini-verhaaltje en een dromerig kleurenpalet. Van Ochtenddauw-Avondmist tot Vroege Vogel – Vuurvliegje. Allen kregen ze een identiteit en een aantrekkelijk jasje. Ideaal om je dag goed te starten of je avond tevreden af te sluiten.

Packaging

De packaging heeft een extra dimensie doordat je hem langs twee kanten kan bekijken. Zo wordt de gebruiker aangemoedigd om het blikje om te draaien. Wat dan weer goed is om de pulp te verspreiden. In iedere smaak krijgt een ander geometrisch element de hoofdrol. De individuele kleurenpaletjes vormen een mooi geheel.

We kozen bewust voor een sobere, witte achtergrond, zodat het artwork alle aandacht krijgt. Deze combinatie maakt het blikje dynamisch en sprekend, en anders dan haar soortgenoten in het winkelrek.

Zelf op zoek naar strategische, visuele of tekstuele ondersteuning voor jouw bedrijf of organisatie?