Gepost op

Over Teamleader

In het leven moet je soms hard werken. Maar het is altijd belangrijk om er je hoofd bij te houden. Slim werken kan in veel gevallen namelijk een wereld van verschil maken. Dat weet ook Teamleader, de snelgroeiende SaaS scale-up met hoofdzetel in Gent. Het Teamleader CRM systeem helpt kmo’s om hun bedrijf beter te organiseren, relaties op te bouwen en met hun team samen te werken in één gestructureerde omgeving.

10 jaar, 40 sprekers, 7 podia, 1000 ondernemers

Graviteit is Teamleader klant van het eerste uur. We zijn fan van hun software en maken er dagelijks gebruik van. Maar het is niet enkel het Teamleader product dat ons kan bekoren. Ook hun jaarlijks terugkerende inspirerende format Work Smarter is een zekerheid in de Graviteit agenda. Al vanaf de start van Graviteit in 2018 waren we steeds paraat op deze dag vol sprekers en netwerkmomenten, gericht naar ondernemers.

Op de editie van 2022 trokken we naar ’t Kuipke in Gent en werden we gemotiveerd door 40 sprekers verspreid over 7 podia. Frank en Ines waren samen met zo’n duizend andere ondernemers aanwezig en blikken graag terug op enkele interessante take-aways van deze feesteditie ter ere van 10 jaar Teamleader.

Slimme startsessies op de Work Smarter Stage

“De afgelopen 10 jaar waren fantastisch, de komende 10 jaar worden nog beter!”

Jeroen De Wit, CEO Teamleader

Onze dag werd op gang getrapt door Jeroen De Wit, medeoprichter en CEO van Teamleader, en door een flitsende lichtshow. Jeroen De Wit sprak fier over wat het bedrijf en het team samen tot stand brachten en keek terug op 10 succesvolle jaren. Maar hij stond ook stil bij de toekomst, en dropte zelfs breaking news. Visma, Europees leider in cloudsoftware, neemt Teamleader over! Een grote stap waarmee het bedrijf de positie op de Europese markt nog verder zal verstevigen.

work smarter petra baeck teamleader

“Durf tegen de stroom in te varen”

Petra Baeck, Directeur Commerciële Marketing Argenta

Petra Baeck van Argenta mocht als tweede spreker de Work Smarter Stage betreden. Zij leerde ons om niet uit te gaan van veronderstellingen maar steeds te starten vanuit jouw eigen unieke klant. Waar hecht de klant waarde aan? Met welke problemen zitten ze? Hoe vinden ze hun weg in je aanbod? En hoe komen ze bij jou terecht? Het is gevaarlijk om deze vragen te beantwoorden vanuit algemene theorieën of vanuit andere cases. Zo is de algemene verwachting dat jongeren al hun bankzaken online willen regelen. Een onderzoek vanuit Argenta binnen hun eigen klantenbestand toont het tegendeel! Hun jongere klanten zijn net voorstander van persoonlijke begeleiding tijdens fysieke gesprekken in de kantoren.

“No insights = guessing”

Chris Walker, CEO Refine Labs

De Amerikaanse Chris Walker, CEO van Refine Labs, vertelde ons over het belang van kwalitatieve data, eerder dan kwantitatieve data. Cijfers verzamelen is belangrijk, maar wanneer je ze in een spreadsheet onder brengt leest iedereen er dezelfde informatie in. Het wordt pas echt interessant wanneer jij deze cijfers interpreteert en hier persoonlijke inzichten uithaalt. Wat jij in je hoofd doet met verzamelde informatie is uniek. Enkel door op deze manier met data om te gaan kan jij een verschil maken en je onderscheiden van concurrentie.

work smarter chris walker teamleader

Toekomstgericht groeien op de Growth Stage

“Probeer de wereld niet te veranderen. Verander de wereld van je klant.”

Steven Van Belleghem, co-founder & board member Nexxworks

Op de Growth Stage riep Steven Van Belleghem, co-founder en board member van Nexxworks ons op om friction hunters te worden. Hij gaf aan dat het belangrijk is om te zoeken naar kleine punten die de ervaring met jouw bedrijf, producten en diensten slechter maken, en om hiermee aan de slag te gaan. Door attent te zijn voor deze kleine fricties en hier effectief mee aan de slag te gaan word je voor je klanten hun partner in life. Je bent altijd aanwezig, maar zonder een last te vormen. Op momenten dat het ertoe doet schiet je wakker en bied je waarde aan. Om het met de woorden van Steven Van Belleghem te zeggen: wees de oxpecker voor de neushoorn.

Creatief en commercieel denken op de Agency Life Stage

“Marketing is een vlag op je producten zetten om er waarde aan te geven”

Tom Van den Bergh, CEO RCA

Tom Van den Bergh, CEO van RCA, focuste in zijn sessie op hoe merken levens mooier kunnen maken. Het doel van een merk is uiteraard om te verkopen. Maar er ligt ook een kans om mensen te helpen navigeren in het leven en het leven vatbaarder te maken. Merken die dit op een goeie manier doen zorgen voor verbinding. Het is belangrijk dat bedrijven en organisaties zich echter niet verliezen en verdwalen in marketingcampagnes die uiteindelijk niets toevoegen aan de levens van hun klanten. Blijf trouw aan je identiteit en maak authentieke keuzes.

work smarter ines maroye teamleader

Ondernemende verhalen, powered by UNIZO, op de Ghent Stage

“Zorg dat klanten over je praten”

Sarah Parent, co-founder Go Forest

De co-founder van Go Forest, Sarah Parent, maakte ons tijdens haar sessie attent op 2 belangrijke problemen die spelen. Uiteraard zijn we allemaal bewust van het probleem van de klimaatveranderingen. Maar ook het concept van greenwashing (waarover wij het ook hebben in onze blog rond Corporate Social Responsibility) bracht ze nog eens extra onder de aandacht. Als bedrijf is het belangrijk om een ethical purpose op lange termijn te hebben en deze op een authentieke, transparante en technologische up-to-date manier uit te dragen. Enkel zo kan je de jongeren van vandaag, die consious consumers zijn, écht overtuigen.

Afsluiten met grote namen op de Work Smarter Stage

“Goeie economie is uit zo weinig mogelijk zoveel mogelijk halen”

Kamal Kharmach, komiek & docent

Kamal Kharmach kennen we als komiek en als ondernemerscoach in tv-programma Andermans Zaken. Hij bracht zijn 2 sterktes – humor en ondernemen – samen in een luchtige sessie rond economie. Hierin gaf hij bijvoorbeeld aan dat een ondernemer beter op winst focust, eerder dan op omzet. Of dat geld maar tot een bepaald punt gelukkiger maakt (iets wat in heel wat grafiekjes en tabellen geduid werd). Ook vond hij wat creatievere én sexy onderwerpen om het belang van economisch onderzoek aan te tonen, en kwam o.a. de verloning van strippers aan bod. De moraal: onderzoek doen naar je financiën en hier de nodige cijfers rond bijhouden kan heel wat nuttige info opleveren! En strippen doen vrouwen het best tijdens hun eisprong.

work smarter frank mertens kamal kharmach ines maroye teamleader

“Own a word. Like Google owns ‘Search’.”

Verne Harnisch, auteur Scaling up

Afsluiten deden we met Verne Harnisch, auteur van Scaling up. Hij haalde deze krachtige quote van Bill Gates aan: “Most people overestimate what they can do in one year and underestimate what they can do in ten years.” Een inspirerende gedachte die we graag meenemen na een dag vol motivatie om verder te ondernemen.

Inspiratie en goesting om verder te ondernemen? Check!

Bedankt Teamleader voor de interessante en activerende Work Smarter dag. Naast de nieuwe inzichten die we kregen, ontmoetten we ook opnieuw heel wat interessante ondernemers en legden we waardevolle contacten. Een productieve dag dus, waar we volop van genoten hebben. Tot volgend jaar!