BeYouth / identiteit / logo / logo-animatie / brandinglook & feel / storytelling / copywriting / website / webdesign / projectsjabloon

Een website op volle toeren

Over BeYouth

BeYouth is een fonds voor kleine organisaties die jongeren kansen geven. Door jongeren te helpen met een breed pallet aan kansen op vlak van sport, spel, woonbemiddeling, geestelijke gezondheid en creativiteit maken zij kans in de maatschappij, worden zij kansmaker. Het fonds wordt beheerd door de Koning Boudewijnstichting en maakt gebruik van de expertise van Agentschap Opgroeien

Logo, branding & storytelling

Samen met het organiserend comité achter BeYouth voerden we een uitgebreide namenbrainstorm uit. Uiteindelijk kwam BeYouth naar voren als favoriet. We kozen voor een felgekleurd logo en een branding aansluitend bij de jongerendoelgroep waar BeYouth zich op richt.

Binnen de branding en storytelling staat de metafoor met het kansenrad centraal. BeYouth zet immers als fonds kansen in beweging voor jongeren en organisaties die jongeren steunen. Daarbovenop zetten investeerders BeYouth in beweging. Precies zoals kleine radars een groter geheel doen draaien.

We maakten daarom gretig gebruik van radars en draaianimaties in de branding en op de website van BeYouth. Ook tekstueel legden we een subtiele knipoog naar dit kansenrad met slogans als ‘we schakelen een versnelling hoger’, ‘iedereen verdient het om mee te draaien in de maatschappij’ en ‘de kansenversneller voor jongeren’.

De felgekleurde branding oogt hoopvol en vrolijk, wijst de weg richting een kleurrijke en kansrijke toekomst voor elke jongere. Naast een radar kan je in het brandingselement ook een zon, ster of bloem zien, eveneens elementen gelinkt met hoop en voorspoed.

Website en projectsjabloon

De website van BeYouth trekt de speelse en kleurrijke branding verder door. Dankzij draaiende radaranimaties en een visual die aantoont hoe elke schakel zijn rol speelt in het grote geheel, komt de missie van BeYouth duidelijk naar voren. De sprekende foto’s en vele kleurvlakken creëren een prikkelend geheel dat wordt aangevuld met de nodige informatie.

Bovendien voorzagen we een projectsjabloon om de ambassadeursprojecten die deel uitmaken van BeYouth in de schijnwerpers te zetten. Aan de hand van inleidende info, een woordje uitleg over de organisator achter elk project en een selectie aan beeldmateriaal leer je elk ambassadeursproject beter kennen. Zo wordt meteen duidelijk dat achter BeYouth optimistische mensen staan met een passie om jongeren kansen te geven. Dit sjabloon zorgt bovendien voor consistentie doorheen de website.

Neem een kijkje naar de website via beyouth.be

Zelf op zoek naar strategische, visuele of tekstuele ondersteuning voor jouw bedrijf of organisatie?