Solva / concept / campagne / campagnebeeldencopywritingsloganfotoshoot / affiches / banner / social media posts / videocampagne /

Solva: duurzame campagne voor intercommunale

Over Solva

Solva is een intergemeentelijke samenwerking voor streekontwikkeling in Zuid-Oost-Vlaanderen. Een subdivisie binnen Solva is Energiehuis Solva. Dat Energiehuis biedt de renteloze Vlaamse energielening aan, inclusief advies, voor specifieke doelgroepen om energiebesparende renovaties uit te voeren aan de woning. Aangezien de renteloze leningen nog iets meer bekendheid moesten genereren, werd Graviteit ingeschakeld om een campagne uit te werken.

Campagne & concept

Graviteit bedacht verschillende concepten voor de campagne van Energiehuis Solva. Samen met Energiehuis Solva werd vervolgens een concept gekozen en uitgewerkt. Belangrijk bij deze campagne was het menselijke aspect. In de campagne moesten mensen te zien zijn waarmee de doelgroep zich kon identificeren.

Daarnaast moest de focus op duurzaamheid, het klimaat en het budgettaire voordeel duidelijk naar voren komen. Net daarom kozen we er in samenspraak voor om te werken met testimonials van mensen die energiebesparende werken uitvoerden aan hun woning en daarvoor rekenden op de renteloze lening. We lieten hen aan het woord over hun redeneringen om te kiezen voor deze renovatiewerken.

Op die manier komen meteen enkele duidelijke voordelen van het kiezen voor energiebesparende werken aan bod: goed voor het klimaat en je kan op termijn veel geld besparen. De call to action van deze campagne is dan ook dat je nu gemakkelijk kan beginnen met zulke renovatiewerken door te informeren over een renteloze lening. Voor als je ‘geen rente wil, maar wel ambitie hebt’. De slogans en teksten op de campagnebeelden zijn ook van onze hand.

Fotoshoot & videocampagne

Graviteit trok naar verschillende huishoudens en legde hen vast op beeld. De verschillende ‘modellen’ poseren allemaal voor de deur van hun huis. Bij de verschillende shoots werd er gelet op variatie van setting en personages. De foto’s werden vervolgens uitgewerkt tot campagnebeelden en voorzien van een testimonial van de personen in kwestie. Voor de videocampagne werkten we samen met videomaker Niels Veeckman.

Affiches, banners en social posts

De campagne zelf werd verspreid via affiches, banners en social posts die Graviteit ook opmaakte. Ook in wachtruimtes van gemeentelijke diensten en OCMW’s werd de campagne tentoongesteld.

Zelf op zoek naar strategische, visuele of tekstuele ondersteuning voor jouw bedrijf of organisatie?