Graviteit gaat voor Creative Fair Play 

Samenwerkingen met opdrachtgevers

Graviteit is als communicatiebureau voortdurend bezig met creatief ondernemen. Een grote diversiteit aan opdrachtgevers komt naar Graviteit met de vraag om met hun communicatie aan de slag te gaan. Wij zien dit steeds als “werken met” en niet als “werken voor”. Een goeie samenwerking met de klant is van immens belang voor het slagen van een project.

Partnerships met experten

Inhouse bieden we onze creatieve diensten aan voor deze opdrachtgevers, gaande van bedrijven en vzw’s tot andere instanties. Naast onze eigen skills doen we ook af en toe beroep op externe partners die een duidelijke expertise hebben. We vinden het belangrijk om voor onze klanten enkel het beste aan te bieden, wat soms een combinatie is van onze eigen sterktes en van de kwaliteiten van andere creatievelingen.

Daarnaast doen bedrijven of freelancers die zelf in een andere specialisatie actief zijn zelf beroep op Graviteit. Deze partnerships vindt Graviteit zalig! Door creatieve mensen die ergens sterk in zijn samen te brengen krijg je unieke resultaten.

partnerships-graviteit

Fair play = win-win

Het komt er dus op neer dat er bij creatief ondernemen heel wat samenwerkingen komen kijken tussen opdrachtgevers en verschillende creatieve ondernemers. Om deze samenwerkingen goed te laten verlopen is fair play een must. Daarom is Graviteit voorstander van het positief manifest dat Flanders DC en Creative Network samenstelden. De 7 best practices die ze oplijsten bevorderen wederzijds engagement en garanderen duurzame resultaten voor alle betrokken partijen.

De 7 best practices in creatief ondernemen

Maar wat houdt Creative Fair Play precies in? Hier de door Flanders DC en Creative Network regels samengevat:

Bron: digitalsynopsis.com

  • Gratis bestaat niet.
  • Vat wedstrijden sportief op.
  • Regel de intellectuele eigendom.
  • Goede afspraken maken goede vrienden.
  • Hanteer redelijke termijnen.
  • Erken het werk van de maker.
  • Gun elkaar vrijheid.

Lees via de Creative Fair Play website meer over wat ethisch creatief ondernemen inhoudt. Je kan er bij alle regels ook mooie illustraties van Charlotte Dumortier terugvinden!

Zin om een creatieve samenwerking aan te gaan met Graviteit aan de hand van deze Fair Play regels? Let us know!

Geef een reactie