Hoe elk aspect van jouw huisstijl bepalend is voor jouw bedrijfsuitstraling
Onze visie op brandings en rebrandings
Graviteit is als communicatiebureau voortdurend bezig met zowel onze eigen branding als die van klanten. Hierbij zien we brandings als een erg breed gegeven. In eerste instantie denken we aan het visuele aspect van een bedrijfshuisstijl. Maar ook op strategisch en tekstueel vlak maak je als bedrijf voortdurend keuzes die het imago van jouw bedrijf bepalen. En daar draait een branding om: wat straalt jouw bedrijf uit. Komen de waarden, de visie en de missie van jouw bedrijf overeen met de manier waarop jouw onderneming naar buiten komt?
Een enorm belangrijk aspect van een goeie branding is de consequente toepassing ervan. Voor een groot deel doe je daarvoor beroep op een communicatiebureau. Maar toch zijn er ook zaken waarmee je zelf aan de slag kan om een rode draad binnen jouw bedrijfsimago te krijgen.
Zelf consequent aan de slag gaan met jouw bedrijfsimago
Benieuwd om te ontdekken welke tips je zelf kan uitvoeren? Neem dan een kijkje naar de gastblog die Graviteit schreef voor Over Ondernemers, een online onafhankelijk platform voor ondernemers. Het platform toont authentieke en inspirerende verhalen voor en door ondernemers. Hierin halen we 8 concrete ideeën aan die jij vanaf morgen kan toepassen om een consequente branding passend bij jouw bedrijfsimago te garanderen.
Hier een korte oplijsting van de tips die in het blogbericht verder uitgediept worden:
- What’s in a name?
Over het consequent gebruik van je bedrijfsnaam
- Kleur bekennen
Over het belang van jezelf beperken tot het gebruik van de bedrijfskleuren
- What’s your type?
Over het belang van een vaste set lettertypes
- Zet de toon
Over het doortrekken van dezelfde tone of voice doorheen alles wat je naar buiten brengt
- Brand ambassadors
Over de mensen achter het bedrijf naar buiten brengen
- Tot in de puntjes
Over oog voor detail zoals interpunctie
- Kiezen is winnen
Over de keuze aan kanalen waarop je jezelf uit
- Nog eens alles op een rijtje
Over hoe een brandbook alle verwarring wegveegt
Kan je toch wat hulp gebruiken?
Geen nood. Graviteit zit graag met jou aan tafel om te bekijken hoe we jouw branding tot in de puntjes en op een consequente manier kunnen toepassen. Let’s do this!
Neem ook een kijkje naar onze blogs over brand identity en het belang van een visuele look voor je bedrijf.