Fam / branding / look & feel / naam & baseline / packaging / etiket / geschenkverpakking / promodrukwerk / poster / roll-up / beach flag

Een originele branding voor een unieke gin

Over Fam

Fam gin is een verrassend toegankelijke gin met een female touch. De ideale spirit voor de beginnende gin drinker of liefhebbers van fruitige gins/spirits met een uitgesproken aromatisch karakter.

Naam en baseline

Rubbens kwam naar Graviteit met de vraag om hun nieuwe roze gin met een vrouwelijke touch te branden. We bedachten eerst een passende naam en baseline voor het nieuwe product. De gin werd Fam gedoopt en kreeg de baseline “The origin of all”.

Packaging & etiket

Voor het etiket zochten we naar een manier om vrouwelijke elegantie en verfijndheid te tonen. Er wordt een vrouwelijke figuur getoond waarvan het gezicht niet zichtbaar is. Zo kan iedereen hier zelf de persoon plaatsen die voor hen belangrijk is. De bos bloemen die het gezicht bedekt keert op de achterkant van het etiket terug als een fleurig patroon. De naam van de gin doet dienst als steun waarop de Fam mascotte leunt.

Geschenkverpakking

Naast het grafisch ontwerp van de fles maakte Graviteit voor de Fam Gin en de Fam Non Alcoholic Drink een geschenkverpakking op. De uitsnijdingen in de kartonnen verpakking geven een blik op de flessen binnenin. Op de achterzijde vind je 2 uitknipbare onderleggers terug.

Fam Non Alcoholic Drink

Naast de gewone gin werd er ook een non-alcoholische variant gecreëerd. Voor de branding van de Fam Non Alcoholic Drink gingen we voor een soortgelijke look waarbij de kleuren van de bloemen variëren.

Promomateriaal

Om de gin voor het publiek bekend te maken maakten we een poster, roll-up en beach flag op.

 

Bezoek gerust de Rubbens website of ontdek de geschenkverpakking.

 

Wist je dat we ook de geschenkverpakking rond de Chouffe Coffee van Rubbens opmaakten? Bekijk het project over Chouffe Coffee.

Zelf op zoek naar strategische, visuele of tekstuele ondersteuning voor jouw bedrijf of organisatie?