Mustikiconceptnaam & baselinebranding / look & feel / logowebsite / webshop / copywriting / wenskaartenbadges / promodrukwerk stickersdirect mailing / e-mailhandtekeningfotografie / social media begeleiding / 

“We werkten samen met Frank en Ines voor de lancering van onze nieuwe productlijn MUSTIKI. Vanuit ons basisidee werd in samenspraak stap voor stap het logo, de huisstijl, de website- en shop en de gehele on- en offline communicatie op poten gezet. Frank en Ines luisteren en vertalen jouw idee juist en creatief in een totaalconcept. Daarbij viel het op dat zij een heel brede kennis hebben, zowel grafisch als technisch. De copywriting, de SEO, de techniciteit van de website- en shop zijn echt van een degelijk niveau. Een groot voordeel dus om te vermijden dat je met 2, 3 of 4 specialisten moet werken om tot één eindproduct te komen!”

Mark Van Assche Zaakvoerder Mustiki

Een branding en collectie voor een warm wenskaarten concept

Graviteit - Gif met alle kaarten

Over Mustiki

Mustiki voegt nog een extra laag – letterlijk en figuurlijk – toe aan het concept van wenskaarten. Elke kaart wordt immers voorzien van een leuke geborduurde badge. Door deze van de wenskaarten te halen en ergens op te naaien of te strijken, wordt een vluchtig maar mooi moment een blijvende herinnering. De wenskaarten kunnen verkocht worden door verenigingen om geld op te halen voor een goed doel of voor een investering.

Concept, naam & baseline

Graviteit werd vanaf de start van het Mustiki project betrokken. We dachten samen met Mustiki mee over het concept, de doelgroep en de benadering. Ook voor de naam en de baseline (Making Moments Stick) werd in samenspraak bedacht.

Logo

Nadat de naam en de baseline vastgelegd was ging Graviteit van start met het logo. Aangezien Mustiki een onderdeel is van iBadge kozen we voor dezelfde gele kleur ter herkenning. Daarnaast wouden we subtiel het effect van garen en stiksels in het logo verwerken. Het resultaat is een herkenbaar en hedendaags logo.

Mailhandtekening

Het logo vind je onder andere terug in de mailhandtekening die we voor Mustiki opmaakten.

Wenskaarten & badges

Eens de brand identity bepaald was, ging Graviteit aan de slag met het opmaken van de eerste wenskaarten collecties. Elke kaartenset bestaat uit 3 wenskaarten. Elke kaart is voorzien van een originele opstrijkbare of opnaaibare badge. We gingen van start met 11 kaartenreeksen.

Website & copywriting

Het Mustiki project is momenteel gepauzeerd, waardoor de website momenteel niet meer bereikbaar is.

Eens de wenskaarten met badges klaar waren moesten deze natuurlijk een platform krijgen voor verkoop. Graviteit maakte een gebruiksvriendelijke webshop op. Daarnaast moest er ook heel wat info over het Mustiki project verspreid worden. Zo kunnen de Mustiki kaarten door particulieren gekocht worden maar richt het concept zich toch eerder op verenigingen, clubs, bedrijven en scholen die een inzamelactie willen doen. De site staat boordevol tips en info voor deze doelgroep om hun doorverkoopactie tot een goed einde te brengen. Daarnaast is er ook een rekentool voorzien om de potentiële winst te bereken en kunnen de verenigingen gepersonaliseerd promomateriaal opmaken om hun actie écht te boosten. Graviteit verzorgde ook alle websiteteksten.

Fotografie

Graviteit fotografeerde alle wenskaartenreeksen om deze zo duidelijk mogelijk voor te stellen in de webshop. Daarnaast zorgden we ook voor een sfeervolle fotoshoot die stap voor stap toont hoe een Mustiki traject verloopt.

Social media

Het Mustiki project is momenteel gepauzeerd, waardoor de social kanalen momenteel niet meer up to date zijn.

Om de online vindbaarheid te verbeteren en om interactie met klanten krijgen werden er verschillende social media kanalen opgezet. Graviteit zorgde voor de opmaak van de verschillende profielen en deed een brainstorm rond de verschillende onderwerpen en type posts die bij Mustiki passen. Samen met Mustiki zet Graviteit de schouders onder de verdere social media aanpak.

Direct mailing

De wenskaarten van Mustiki zijn een ideaal product om doorverkoopacties mee te organiseren. Om de ideale doelgroep – namelijk verenigingen, clubs, scholen en bedrijven – hier bewust van te maken creëerde Graviteit een direct mailing.

Zelf op zoek naar strategische, visuele of tekstuele ondersteuning voor jouw bedrijf of organisatie?