D.GIN / concept / look & feel / branding / Logo / naamgeving / storytelling / website  / copywriting / social media strategie /social media posts / social media video / packaging / etiketten / cadeauverpakking / promotiedrukwerk / spandoek / flyer / boekje / mailhandtekingen / gadgets /

Karaktervolle branding voor unieke Gin

Over D.GIN

D.GIN produceert negen unieke Gins, elk met een ander smakenpalet en karakter. Juist dat laatste mocht echter nog meer belicht worden. De Gins van D.GIN het karakter bezorgen dat ze verdienen, dat vormde de missie van Graviteit. De Gins (6 alcholische Gins en 3 non-alcoholische Spirits) worden allemaal lokaal geproduceerd in Machelen, met natuurlijke ingrediënten, zonder chemische toevoegingen, suiker of zout.

Verhaal

Bij het creëren van D.GIN’s huisstijl vertrokken we vanaf de bestaande naam: D.GIN. Hierrond gaven we het verhaal vorm. De negen verschillende personages van D.GIN zijn allen op zoek naar D. Wie of wat D. is, blijft echter mysterieus. Slaat D. op de drank? Dat kan. Slaat D. op redding? Op moed? Op liefde? Op avontuur? Op perfectie? Op inspiratie? Op wijsheid? Ja, en dat allemaal.

De kracht van het verhaal zit hem hier net in het feit dat D. mysterieus blijft en dat nooit helemaal duidelijk wordt wie D. is, D. kan alles zijn, D. kan voor jou een andere betekenis hebben dan voor mij. D. kan zijn wat jij wil dat het is. Net zoals jij de D.GIN ook drinkt voor een ander reden, op een ander moment en met een ander gezelschap dan iemand anders. Wat wel duidelijk is, is dat D. de moeite is en dat iedereen naar D. op zoek is. Net zoals het drinken van de verschillende D.GIN’s de moeite waard is en dat iedereen dus op zoek zou moeten gaan naar de D.GIN’s.

Etiketten

De etiketten kregen vorm aan de hand van karaktervolle tekeningen van de negen personages. De personages zijn tijdloos, herkenbaar en vormen een afspiegeling van het gevarieerde, rijkelijke en soms beter geïmaginairde leven. De goudfolie in combinatie met de donkere achtergrond van het etiket dragen bij aan de mysterieuze, fantasierijke setting. Dany drukt zijn etiketten volledig zelf, wat ervoor zorgde dat we voor het drukproces heel nauw en vlot konden samenwerken.

Fotoshoot

Een stijlvolle fotoshoot kon uiteraard niet ontbreken eens de nieuwe Ginlabels klaar waren. De flessen werden gefotografeerd alsook de verschillende cocktails en hun ingrediënten. Daarnaast werden de flessen nog meer met hun karakter verbonden door specifieke elementen toe te voegen aan de fotografische setting. The Farmer waant zich aan de hand van graankorrels tussen de velden en The Climber vindt eindelijk het verlossende veld vol veelkleurige bloemen.

Website

Op de website spreekt D. je rechtstreeks toe. D trekt je mee in een wonderbaarlijke wereld en laat de D.GIN’s zichzelf voorstellen. Op de website lees je de volledige verhalen van de D.GIN personages: hun persoonlijke achtergrond, maar ook hun natuurlijke ingrediënten en hun cocktailideeën worden er belicht. Je leest er het inspirerende verhaal van Dany, de uitvinder van D.GIN en je leert er zelf heerlijke cocktails maken. De website vormt zo een go-to platform voor de echte ‘Gin lover’ en een inspiratiebron voor mensen met een fantasierijke geest en een passie voor verhalen.

Copywriting

Het verhaal van D.GIN is een soort sprookjesboek met inspirerende verhalen over eigenzinnige personages. Het verhaal van D. komt tot leven in de vorm van een Tomorrowland-achtige inleiding die je het verhaal insleurt. Verderop ontmoet je D’s personages en werp je als het ware een blik in hun dagboek. Je krijgt zo zicht op hun levensverhaal en leest er over de unieke ontmoeting van elk personage met D.

Het verhaal van elk karakter hangt bovendien samen met de specifieke D.GIN waaraan een karakter gekoppeld werd. Zo zoekt de goudzoeker goud en vind je dit goud ook effectief in de fles wanneer je deze Gin drinkt. Het krachtige verhaal van The Blacksmith hoort bij een stoere D.GIN gerijpt in eikenhouten vaten met een whiskey-toets. Doorheen de verhalen van de personages ontdek je de unieke en diverse smaken van de D.GIN’s.

Social media

Vanaf de lancering van de nieuwe D.GIN’s verzorgde Graviteit bovendien de volledige social media. Graviteit stelde een contentkalender op, werkte de posts uit en maakte triggerende filmpjes. Bij de start werd er vooral teasende content op de kanalen geplaatst en na de lancering vulden de social kanalen zich met productspecifieke, aantrekkelijke en interactieve posts. D.GIN werd de wereld ingestuurd en verscheen op de schermen van iedere Belgische Gin Lover.

 

Cadeauverpakking, promotiedrukwerk & gadgets

 

Verder dacht Graviteit breed mee over mogelijke gadgets, verpakkingen en drukwerk. Zo werden er gepersonaliseerde whiskeysteentjes, een boekje met cocktailrecepten, een cadeaubox en glazen opgemaakt.  Ook een flyer en spandoek werden uitgewerkt. Het verhaal van D.GIN wordt op die manier overal doorgetrokken. Een D.GIN kopen is meer dan gewoon het kopen van een fles drank, er wordt immers een volledige beleving gecreëerd. Je stapt werkelijk binnen in de wereld van D. En D. triggert je om meer te weten te komen en te ontdekken over haar avonturen en personages.

Neem een kijkje naar de website via www.d-gin.be

Zelf op zoek naar strategische, visuele of tekstuele ondersteuning voor jouw bedrijf of organisatie?