Balliu / logo / subbranding / look & feel / brochure / copywriting / posters / baseline naamgeving / bestickering fiche / eindejaarsanimatie / website /

“Het was een leuke samenwerking, correct en voor een vast afgesproken bedrag. Ze blijven echter altijd flexibel en denken mee aan iedere vraag of opmerking. Heel tevreden!”

Lieven Vervaeke Zaakvoerder Balliu

Een visuele update voor een bedrijf met geschiedenis

Over Balliu

Balliu is een in 1894 opgericht bedrijf dat zich specialiseert in de ontwikkeling en de productie van industriële lasermachines voor allerlei toepassingen. Ze creëren machines van idee tot eindproduct die volledig aangepast zijn aan de noden van de klant.

 

“The Rabbit”

Samen beslisten we om elke nieuwe machine een eigen subbrand te geven. De eerste machine die een eigen identiteit kreeg was “The Rabbit”. Gebaseerd op de belangrijkste eigenschappen van de machine bedachten we de baseline “Rapidly Accurate”. Deze snelheid en dynamiek werd ook visueel gemaakt in het logo. Op basis van het logo maakten we een bestickering en een fiche rond “The Rabbit” op.

 

“The Chameleon”

De subbrand voor “The Rabbit” werd goed ontvangen. Het geven van een visuele en herkenbare identiteit aan een machine helpt om de essentie ervan onmiddellijk te snappen, om de machine beter te onthouden, en om op te vallen naast andere soortgelijke machines. Daarom werd een nieuwe, erg flexibele en veelzijdige machine van Balliu door ons “The Chameleon – Fully Flexible” gedoopt. De visuele stijl van “The Rabbit” werd doorgetrokken, om de herkenbaarheid te vergroten.

 

Brochure

Balliu is een bedrijf met een met geschiedenis dat zich qua diensten duidelijk differentieert van veel concurrenten. Deze historiek en dit unieke karakter worden geëtaleerd in de nieuwe brochure. We dachten samen mee over de structuur, de inhoud, de teksten, de tone of voice en de look and feel van het boekje. Op visueel vlak gingen we voor een totaal nieuwe aanpak in vergelijking met hun bestaande communicatiematerialen. Het Balliu logo werd behouden, maar daarnaast kreeg de volledige look een moderne update. Het gebruik van driehoeken en van warme blauwtinten keert ook in de subbrands voor de machines “The Rabbit” en “The Chameleon” terug.

 

Posters

De nieuwe, moderne stijl wordt ook toegepast in posters die bijvoorbeeld op beurzen te zien zijn.

 

Animatie

Om het einde van 2019 en het begin van 2020 te vieren stuurde Balliu een feestelijke wens naar klanten en partners. Graviteit zorgde voor een korte en speelse animatie die de boodschap in de Balliu branding overbrengt. De wensen werden via e-mail en via social media verspreid.

 

Website & copywriting

Voor de website hanteerden we een stijl die specifiek aansloot bij de folder, maar ook bij eerder werk voor Balliu. De tweetalige website kreeg een moderne, hedendaagse en dynamische look, hetgeen perfect paste bij het laseraanbod van dit bedrijf. Ook maakte Graviteit gebruik van iconen om het brede aanbod visueel aantrekkelijk te maken. Dankzij de duidelijke en gebruiksvriendelijke website begrijpen bezoekers direct wat Balliu doet en waar ze voor staan. Tot slot hebben we in de teksten het maatwerk en de eindeloze mogelijkheden van Balliu in de kijker gezet.

Neem een kijkje naar de website via www.balliu.be

Zelf een subbranding, look & feellogo, brochure, poster, naam, baseline, bestickering, fiche, animatie of website laten maken door Graviteit?