Morivita / naamgeving / branding / look & feel / logo / website / bestelplatform / stationary / productfiche / presentatiemap / visitekaartjes / mailhandtekening / groetenkaart / briefpapier / online brandbook / e-mailing / sfeerbeelden

Morivita: professioneel bestelplatform voor de uitvaartbranche

Over Morivita

Morivita biedt een breed assortiment aan benodigdheden voor de uitvaartbranche aan. Uitvaartcentra, ziekenhuizen en gemeentelijke diensten verspreid over Europa kunnen bij hen allerlei producten bestellen die nodig zijn voor een waardig afscheid.

Naam & logo

Graviteit bedacht de naam van het bedrijf. Uit verschillende voorstellen koos de klant uiteindelijk voor Morivita. De naam is een samentrekking van twee Latijnse spreuken: ‘memento mori’ (vergeet niet dat je sterfelijk bent) en ‘vita brevis’ (het leven is kort). De eeuwenoude spreuken duiden op de vergankelijkheid van het leven en de onafwendbaarheid van de dood. Voor een bedrijf in de uitvaartsector vormde dit dan ook de perfecte naam, niet enkel omwille van haar betekenis, maar ook omwille van haar serene klank.

Het logo van Morivita oogt niet zoals een standaard logo in de uitvaartbranche, met een klassiek lettertype en een schreef. Aangezien Morivita B2B actief is, zijn een professionele en correcte uitstraling van groot belang. De blauwe kleur in het logo straalt vertrouwen uit en het lettertype oogt modern. Bovendien maakten we ook een ecovariant op het logo, in een groene kleur, voor de ecologische producten van Morivita.

Website & webshop

De website van Morivita vormt een duidelijk en overzichtelijk bestelplatform voor de uitvaartsector. Via de webshop krijgen uitvaartprofessionals meteen een overzicht van de duizenden producten die Morivita verdeelt. Via het bestelplatform voor de B2B sector kunnen bedrijven uitvaartbenodigdheden in grote aantallen bestellen. De shop bevat bovendien heel veel filtermogelijkheden om nog sneller te vinden wat je zoekt.

Daarnaast maakten we de website op in verschillende talen. Zowel voor de Belgische als Franse, Ierse en Slowaakse markt staat de website online.

Verder zochten we naar sfeerbeelden met de juiste uitstraling en zorgden we voor bijpassende graphics om de tekst te breken en om sfeer en persoonlijkheid te brengen binnen een B2B website.

Stationary

We maakten voor Morivita ook allerlei drukwerk op, gaande van presentatiemappen en groetenkaarten tot briefpapier en visitekaartjes.

We zorgden verder voor een template voor de productfiches van Morivita, zodat zij hier zelf makkelijk aanpassingen aan kunnen doen, maar de professionele uitstraling wel behouden blijft.

Online brandbook & e-mailing

We maakten voor Morivita ook een online brandbook op waardoor ze hun merkmateriaal overal kunnen raadplegen. Zo kunnen ze makkelijk hun logobestanden, kleuren, lettertypes en opgemaakte templates downloaden.

Bijkomend maakten we een MailChimp account aan en zetten we e-mailingtemplates klaar zodat Morivita zelf aan de slag kan met haar e-mailingscampagnes en deze steeds met aangepaste inhoud, maar met dezelfde professionele uitstraling uitgestuurd kunnen worden.

Neem een kijkje naar de website via www.morivita.be

Zelf op zoek naar strategische, visuele of tekstuele ondersteuning voor jouw bedrijf of organisatie?