EuroHealthNet / branding / look & feel / logo / brand guidelines / rapport / PowerPoint template / rollups / posters / graphics /

EuroHealthNet: branding die welzijn uitstraalt

Over EuroHealthNet

EuroHealthNet is een non-profit Europees partnerschap van organisaties, instituten en overheidsinstanties die samenwerken om de volksgezondheid en het publieke welzijn te verbeteren. De organisatie houdt zich bezig met ziektepreventie, bevordering van gezondheid en welzijn, en vermindering van ongelijkheden binnen en tussen Europese staten doormiddel van actie op de sociale determinanten van gezondheid. De hoofdzetel van EuroHealthNet bevindt zich in Brussel.

Logo

Wij maakten een nieuw logo op voor de organisatie. Belangrijk hierbij was dat het volledige team alsook het bestuur zich moest kunnen vinden in het nieuwe ontwerp. De logo-update was immers een grote verandering voor de organisatie. Voor het logo maakten we zowel een vierkante als langwerpige vorm op zodanig dat EuroHealthNet het logo op eender welke communicatie kan gebruiken.

Daarnaast was het voor de organisatie ook van belang om niet te werken met het typische ‘kruisje’ of ‘hartje’ dat voor gezondheidszorg staat, omdat deze samenwerking veel meer omvat dan enkel gezondheidszorg en zich verder verbreedt naar het algemene welzijn van de mens. Het was dus heel belangrijk voor de organisatie om het logo breed aanspreekbaar te maken.

Net daarom kozen we bij Graviteit om te werken met een – bijna letterlijk – nieuwe uitstraling. De bollenrijtjes stralen beweging en levendigheid uit, geven iets weer dat klopt, dat voortdurend bezig is. De drie kleurensets in de bolletjes staan voor de drie hoofdspecificaties van EuroHealthNet: Policy, Practice en Research. Bijkomend slaat de groene kleur in het logo op de impact van de klimaatsverandering op onze gezondheid, wat een belangrijke focus vormt van EuroHealthNet. Het geheel oogt fris en aantrekkelijk zonder de nodige serieux te verliezen.

Online huisstijlgids

Vanuit het logo werkten we verder en maakten we een online brand guide, met duidelijke brand guidelines die omschrijven hoe het logo gebruikt kan worden, welke versie je best op welk kleurvlak gebruikt enzoverder. We laadden er ook al het beeldmateriaal, de benodigde lettertypes en kleuren van EuroHealthNet op. Dankzij deze huisstijlgids kan EuroHealthNet makkelijk zelf aan de slag met haar eigen communicatie en zit er toch een duidelijke en professionele lijn in de verspreiding van al het communicatie-en promomateriaal.

Pos-materiaal, PowerPoint-template, rapport en graphics

Graviteit trok de nieuwe branding vervolgens door in enkele posters en rollups. Daarnaast maakten we een PowerPoint-template op die EuroHealthNet steeds kan gebruiken bij haar interne en externe communicatie en maakten we een rapport op met bijpassende graphics. De graphics werden opgemaakt volgens de nieuwe kleuren en huisstijl en zijn bedoeld om uit te leggen waar EuroHealthNet voor staat.

Zelf op zoek naar strategische, visuele of tekstuele ondersteuning voor jouw bedrijf of organisatie?