Payminder / naamgeving / look and feel / branding / huisstijl / identiteit / logo / platformontwikkeling / tool / brandbook / copywriting / website / social media kanalen / social media templates / visitekaartje / mailhandtekening /
Inningsplatform met een impactvolle branding
Over Payminder
Payminder helpt bedrijven bij het innen van facturen die door hun klanten onbetaald blijven. Via de online webtool upload je als bedrijf eenvoudig een onbetaalde factuur, je geeft alle details mee (bv. factuurdatum en -bedrag), upload je verkoopsvoorwaarden en geeft aan of er al een deel van de factuur betaald werd door je klant.
Achterliggend wordt de procedure meteen opgestart door het team van Payminder, samen met een vast deurwaarderskantoor. Zij zorgen ervoor dat jij als bedrijf zo snel mogelijk de volledige som betaald krijgt door jouw klant. De interesten gaan naar Payminder en jij betaalt hen verder helemaal niets. Dus geen vaste abonnementskosten of geen fee. Het totale factuurbedrag komt integraal naar jou.
De naam
Graviteit voerde een uitgebreide brainstorm uit en kwam tot een reeks aan potentiële namen om de tool op de markt te zetten. Belangrijk hierbij was een internationale klank en een domeinnaam waar geen onduidelijkheid over kan bestaan.
Payminder ‘remind’ jouw klanten aan hun onbetaalde facturen en int deze voor jou. It’s all in the name. Bovendien kan Payminder met deze brandnaam de tool perfect in de buurlanden lanceren.
Logo
Geen sterke brand zonder een krachtig logo. We kozen voor blauw omdat deze kleur vertrouwen uitstraalt. Traditioneel gezien werken de kleur blauw en de financiële sector goed samen. De blauwtinten die we kozen zijn echter minder traditioneel. De 2 felle kleuren zorgen voor een hippe uitstraling en illustreren het moderne online karakter van de tool. Zeker in combinatie met het hedendaagse maar high-end aanvoelend lettertype, creëren we een unieke sfeer. De verwijzing naar het percentageteken in het logo maakt de beeldentaal af.
Copywriting
Duidelijke berichtgeving en correcte informatie zijn uiterst belangrijk bij een financieel platform. De hele tool draait rond facturen en dus rond financiële rust. Onbetaalde facturen zorgen voor heel wat kopzorgen. Extra frustraties door onduidelijke info, verwarrende teksten en complexe stappenplannen moeten vermeden worden. Payminder ontzorgt met hun platform namelijk net. Onze taak bestond erin alle informatie op een correcte manier over te brengen en te voorzien van een commercieel en activerend jasje.
De bezoeker weet daardoor waar die aan toe is, begrijpt alles en aarzelt niet om meteen de procedure op te starten. Ziezo, voor je het weet is jouw eerste factuur ook geüpload en vereffend!
Website en platform
Voor de creatie en implementatie van de webapplicatie werd een zorgvuldig stappenplan uitgewerkt en lag de focus op uitvoerig testen. Graviteit stond mee in voor het uitdenken van de flow en het praktisch verloop in de tool, van a tot z. Doorheen een langdurig testproces werd de aanpak bijgestuurd om uiteindelijk te komen tot het meest efficiënte uploadproces.
Vandaag is Payminder, dankzij een commercieel aansprekende websiteomgeving, de sterke copywriting, het frisse design en de nauwkeurig uitgekiende flow van de tool, een gebruiksvriendelijke applicatie die de bezoekers in een paar eenvoudige stappen begeleid in het innen van hun openstaande facturen.
Stationery: visitekaartje & mailhandtekeningen
De herkenbare visuele identiteit van Payminder wordt doorheen alle communicatiekanalen doorgetrokken. De visitekaartjes en mailhandtekeningen werden in de blauw getinte look and feel omgezet.
Social media
Ook het LinkedIn– en Instagramkanaal kreeg vorm. We brainstormden over ideetjes om de social kanalen van Payminder verder te voeden en leverden gebruiksvriendelijke branded templates aan. Payminder gaat nu met de geleverde input aan de slag.
Neem een kijkje naar de website via payminder.be