StopUP / copywriting / video / videoscenario / videoscript / contentcreatie / social media posts / persbericht

StopUP: een Europese samenwerking voor propere rivieren

Over StopUP

StopUP is een samenwerkingsverband tussen 11 Europese partners. Samen streven ze ernaar om stedelijke vervuiling van de Europese wateren tegen te gaan. Wij hielpen hen om hun missie duidelijk naar buiten te brengen.

Copywriting & graphics

Eerst en vooral gaven we de ‘About’-tekst op de website van StopUP een make-over. De missie van StopUP helder krijgen, was noodzakelijk om met het project uit te pakken. Het doel van StopUP en de manieren waarop de organisatie dit doel wil bereiken, worden nu duidelijk uit de doeken gedaan en ondersteund door tussentitels, doorklikmogelijkheden en bijhorende graphics. Op basis van deze ‘About’-tekst starten we ook met het maken van een videoscenario en social media posts.

Videoscenario

De missie en werkwijze van StopUP naar buiten brengen, deden we niet enkel met een tekst op de website, maar ook met een inspirerende, motiverende video. De video bevat naast prachtige beelden van Europese rivieren en andere waterpartijen een gedetailleerde uitleg van de missie van StopUP. Wat is urban pollution – of de vervuiling van afstromend regenwater – en hoe probeert StopUP deze stedelijke vervuiling tegen te gaan?

Naast de informatieve uitleg, komen er ook drie van de 11 partners uitgebreid aan het woord over het StopUP-project in hun land. Ook de andere partners krijgen een rol in de video en maken in dezelfde natuurlijke setting duidelijk dat zij gedreven zijn om propere rivieren te realiseren waar iedereen van kan genieten.

Deze video kan StopUP gebruiken op beurzen, op haar website en naar partners en stakeholders toe. Het vormt het ideale uitgangspunt om een gesprek aan te gaan en een conversatie rond stedelijke vervuiling op te starten. Wij schreven het script, communiceerden met de videograaf en StopUP-verantwoordelijke en leidden alles in goede banen op de shootdag. Voor het filmen en monteren werkten we samen met videograaf Mathew Lau. Wij gaven feedback tijdens de verschillende montagerondes en kozen de gepaste voice-over.

Naast de lange, informatieve en inspirerende video, voorzagen we ook drie korte casevideo’s waarbij de drie verschillende projecten (in Antwerpen, Zwitserland en Aken) apart belicht worden, en een korte triggerende partnervideo. In deze laatste video zeggen de verschillende partners ‘Let’s stop urban pollution’ in hun eigen taal, wat de dynamiek van deze grootse samenwerking prachtig weergeeft.

Social media posts & animaties

Naast de video’s hielpen wij StopUP ook bij het creëren van enkele aantrekkelijke social media posts waarbij we de StopUP-missie op een toegankelijke en eenvoudige manier uit de doeken doen. We ontwikkelden onder andere een korte, triggerende animatie voor Wereld Water Dag en een animatie van enkele belangrijke cijfers waar StopUP mee kan uitpakken (11 partners, 6 case studies…).

Bij iedere projectvideo voorzagen we ook een bijhorende social media post. In de toekomst zullen we nog meer posts creëren om de missie, werkwijze en resultaten die StopUP boekt verder uit de doeken te doen.

Persberichten

Naar aanleiding van Wereld Water Dag – een dag die perfect aansluit bij de StopUP-missie – zorgden we voor een persbericht om StopUP onder de aandacht te brengen. Het persbericht belichte het StopUP-project in Wetteren en haalde het nationale nieuws. Het nieuwsbericht deed exact wat het moest doen en bracht het belang van de StopUP-missie onder de aandacht van de bevolking. Ook hierbij zorgden we voor bijhorende social media belichting.

 

Neem een kijkje naar de website via www.stopup.eu

Zelf op zoek naar strategische, visuele of tekstuele ondersteuning voor jouw bedrijf of organisatie?