Upside Down / storytelling / look and feel / branding advies / creatieve brainstorm / copywriting / webdesign advies / website advies / social media advies /
Upside Down: rebrandingsadvies voor mind & body shakers
Over Upside Down
Upside Down – voormalig Louis Lou – is een evenementorganisator uit Gent, gespecialiseerd in dans, muziek en spektakel, geserveerd op een bedje van verbinding, afgekruid met een royale portie magie. Upside Down organiseert events, workshops, team buildings en feesten, maar dat kwam in hun voormalige branding en op hun website niet volledig tot zijn recht. Precies daarom klopten ze bij ons aan voor advies. Wij hielpen Upside Down door een betoverend sausje over hun swingend concept te gieten.
Storytelling & copywriting
Elk sterk merk begint met een goed verhaal. Precies dat vormde dan ook het startpunt van ons advies voor Upside Down. Wanneer de teamleden achter Upside Down over hun activiteiten vertellen, spat de magie ervan af. Maar die passie op papier brengen, daar slaagde het team niet in. Enter Graviteit. Op basis van een diepgaand gesprek, a.d.h.v. een uitgebreide vragenlijst, kwamen we alles te weten over de organisatie en voelden we onze initiële vonk bij de organisatie snel oplaaien tot een vlam aan inspiratie.
Shift in focus
De insteek voor Upside Down’s storytelling was dan ook snel gevonden. Belangrijk bij deze storytelling was het duiden van alle verschillende concepten waarin de organisatie zich specialiseert. Waar Louis Lou (het voormalige Upside Down) vooral rond bekend stond, was haar dansconcept. En hoewel dit dansen doorheen de volledige Upside Down ervaring verweven zit, doet het team zoveel meer.
Ons doel was kristalhelder: het publiek aantrekken met de magie en passie die Upside Down in real life ook uitstraalt, en dan volledig overtuigen op basis van een duidelijk dienstenaanbod.
Insteek storytelling: world shapers – magic makers – mind shakers
Na een grondige analyse van alle elementen die het Upside Down team had aangehaald en een oplijsting van de belangrijkste waarden en keywoorden van de organisatie, besloten we om Upside Down samen te vatten in drie termen:
World shapers: want Upside Down bouwt stap voor stap, event voor event aan een betere wereld. Upside Down laat jou proeven, voelen, beleven, denken en experimenteren in een wereld vol plezier, dans, muziek en beleving. De wereld door de ogen van deze creatieve event-architecten.
Magic makers: Een Upside Down ervaring blaast je zo van je sokken. Als ware droomgoochelaars tovert het team bij ieder event weer iets nieuws uit haar hoed. Een nieuwe ervaring vol van verwondering, verbazing, verrassing en magie. Vuurspuwers, performers, dansende decoratie, alles om die sparkle bij jou op te wekken. Magie op maat.
Mind shakers: Upside Down stelt haar en jouw manier van denken in vraag, zet de wereld op zijn kop, danst rond belangrijke vragen en staat open voor andere denkbeelden. Bovendien geeft Upside Down sprekerssessies rond inclusiviteit aan bedrijven en organisaties. Hun cocktail aan nieuwe gedachten is best served while dancing.
Uitwerking storytelling
Deze kerntermen vormden de basis voor een verdere, diepgaande uitwerking van de storytelling voor Upside Down. Deze vulden we aan met een voorstel voor de websitestructuur, het uitwerken van het dienstenaanbod, de kernwaarden van de organisatie en de achterliggende visie van Upside Down. Upside Down ontving van ons een uitgebreide storytellingpresentatie, inclusief elevator pitch, belangrijke terminologie, hoofdpunten van de storytelling en copywriting, een aanzet tot vormgeving en een geschreven uitwerking van diverse webpagina’s.
Het team was meteen verkocht. Wij gaven hen de mogelijkheid de teksten zelf bij te kruiden met hun specifieke, belangrijke focussen en zo kwamen we samen tot het copy-maatpak dat Upside Down als gegoten zit.
“Al swingend maken wij van jouw event een droomwereld. Een betoverend universum waar mensen binnenkomen en verwonderd zijn. Waarbinnen jouw bezoekers volledig zichzelf mogen zijn en niet uitgekeken raken, waar ze van de ene in de andere verbazing tuimelen, van de ene ervaring in de andere tinteling, van gevoel in gevoel.
Wij willen mensen doen connecteren, voelen, ruiken, proeven, bewegen. Dansen op het ritme van het leven. Dat doen we bewust. Jouw event is geen mikmak van losse concepten, maar een doordachte totaalbelevenis: een interactieve beleving en een sociaal avontuur waar we een flink laagje magie over strooien.”
Branding, social media & website advies
Verder hielpen wij het team van Upside Down met branding, social media en website advies. Het team kon hier intern zelf mee aan de slag, maar rekende op onze professionele mening bij het ontwikkelen van de vormentaal, technische websitegegevens, SEO en social media aanpak. Een koekje met onze kruiden in!
De samenwerking met team Upside Down was een swingend, betoverend avontuur waar we met veel plezier doorwalsten.
Neem een kijkje naar de website via www.upside-down.be
Neem een kijkje naar de website via www.upside-down.be