De Boever Verzekeringen / look & feel / branding / logo / copywriting / website / graphics / e-mailing / e-mailhandtekening / social media begeleiding / social media posts / social media advertising / stationary / briefpapier / enveloppen / automappen / presentatiemappen / notitieblokken / groetenkaarten / belettering / brandbook / visitekaartjes / advertising /

Stijlvolle rebrandings voor betrouwbaar verzekeringskantoor

Over De Boever Verzekeringen

De Boever Verzekeringen is een onafhankelijke verzekeringsmakelaar uit Lede, opgericht in 1979. De Boever Verzekeringen is actief in verzekeringen voor zowel particulieren, zelfstandigen als ondernemingen.

Rebranding & logo

De Boever Verzekeringen groeide de laatste jaren uit tot één van de grootste verzekeringsexperten uit de regio. Om hun betrouwbaarheid en geapprecieerde werking nog beter in de verf te zetten, koos de verzekeringsmakelaar voor een volledige rebranding. Graviteit ging aan de slag om het bedrijf in een hip en modern nieuw jasje te steken, aangepast aan de noden en wensen van de 21e eeuw. Door te werken met felle paarse en blauwe tinten en door een kleurovergang (gradiënt) toe te voegen, oogt het geheel fris en nieuw.

In het logo zien we twee vormen die een geheel vormen. Dit staat symbolisch voor een positieve samenwerking en het samenbrengen van inzichten, een belangrijke samensmelting die centraal staat bij De Boever Verzekeringen.

Website

De Boever Verzekering kreeg naast een volledige rebranding ook een volledig nieuwe website. Aan de hand van aansprekende en menselijke foto’s wordt opnieuw de persoonlijke en betrouwbare aanpak in de verf gezet. Het doel van deze website? Een overzicht brengen in het grote aanbod aan verzekeringen. Door te werken met een opsplitsing binnen de verzekeringen, vind je als klant snel de weg naar de juiste verzekering.

Het toegankelijke lettertype maakt verder komaf met de klassieke, afstandelijkere uitstraling, maar geeft uiting aan de persoonlijke aanpak van De Boever Verzekeringen.

Copywriting

Copy schrijven voor een verzekeringsmakelaar, hoeft dat saai te zijn? Absoluut niet! Voor de copy van De Boever Verzekeringen kozen we bewust voor een aanpak met een hoekje af. Door te werken met metaforen, krijgt elk blokje tekst een unieke, diepere laag.

Zo worden verzekeringen voor particulieren vergeleken met een levenspad dat je bewandelt. Onderweg kan je beroep doen op tal van verzekeringen, om je op weg te helpen bij alle kleine en grote stapjes in je leven. Verzekeringen voor ondernemingen bevinden zich dan weer in een speeltuin vol kansen. Door te investeren in een betrouwbare verzekeringen creëer je immers een glijbaan richting tal van mogelijkheden. Voor verkeringen voor landbouw- en werkmachines geldt dan weer: Wie zaait, die oogst. En wie een passende verzekering plant, die plukt daar ook de vruchten van.

Graphics

Dankzij de aangepaste graphics vind je snel de verzekering die je moet hebben. Het maakt de website overzichtelijker en toegankelijker.

Stationary

De professionele branding werd doorgetrokken in tal van drukwerk. Graviteit zorgde voor visitekaartjes, enveloppen, groetenkaarten, offline advertenties, presentatiemappen en automappen. Door de hippe look and feel door te trekken in de volledige off-en online communicatie, wordt meteen duidelijk dat De Boever Verzekeringen zichzelf blijft innoveren.

Brandbook

Graviteit stelde daarnaast een handig en overzichtelijk brandbook op voor De Boever Verzekeringen. Dat document is een handleiding voor de communicatie en visuele uitstraling van De Boever Verzekeringen. Het toont hoe de creatieve elementen aansluiten bij de communicatiestrategie. Het brandbook vormt een gids die moet worden gevolgd bij commissies, designopdrachten of eender welke communicatie voor De Boever Verzekeringen. Zo ligt de gehele communicatie van De Boever Verzekeringen in één lijn en communiceren ze als professioneel bedrijf naar de buitenwereld.

Mailing

Niet enkel de online, maar ook de offline communicatie werd gemoderniseerd. Aan de hand van een opgemaakte, gepersonaliseerde mailingcampagne worden klanten en prospecten op heldere en duidelijke wijze geïnformeerd. Zo wil De Boever Verzekeringen het advies geven dat mensen nodig hebben en paraat staan voor vragen of onduidelijkheden.

Ook de mailhandtekeningen werden in de nieuwe look omgezet.

Social media

Graviteit staat daarnaast in voor de continue social media aanpak van De Boever Verzekeringen. Aan de hand van een uitgewerkt social media plan op maat en een social kalender, wordt regelmaat aangebracht in het plaatsen van verschillende posts. Graviteit stelde daarnaast de verschillende social profielen in en maakte een advertentieplan op zodat De Boever Verzekeringen haar doelpubliek op de juiste manier bereikt. Het doel van de social media aanpak van De Boever Verzekeringen? Mensen helpen met correcte verzekeringsinformatie en bereikbaar blijven bij vragen.

Belettering

Voor het bestaande gebouw en het toekomstige nieuwe gebouw van De Boever Verzekering, ontwierp Graviteit een belettering. Zo worden ook de kantoren van De Boever Verzekeringen volledig ondergedompeld in de nieuwe branding. De belettering valt op en oogt stijlvol en geeft bovendien licht zodat je er niet naast kan kijken.

Neem een kijkje naar de website via www.deboever.be

Zelf op zoek naar strategische, visuele of tekstuele ondersteuning voor jouw bedrijf of organisatie?