Sirus / look & feel / interviews / storytelling / copywriting / website / strategie / advies / campagnes / beurswand / graphics / e-mailing / e-mailhandtekening / relatiegeschenken / wenskaarten / videoscripts / social media posts / social media advertising /

“Wij werken ondertussen iets meer dan een jaar met Graviteit samen. Graviteit heeft ons fantastisch geholpen met onze nieuwe website en het uitwerken van onze branding. Ondertussen werken we in een close partnership, waarbij Graviteit meedenkt over onze marketing strategie, en we als 1 team onze campagnes opzetten. Een heel fijne samenwerking die we zeer warm aanbevelen!” 

Team Sirus

Moderne rebranding voor innovatief softwarebedrijf

Over Sirus

Sirus is een innovatief softwarebedrijf uit Merelbeke gespecialiseerd in IoT, Smart Cities, .Net en Office 365 software. Zij waren pionier met hun Smart Cities concept en hebben ondertussen een aanwezigheid voorbije de landsgrenzen opgebouwd.

Rebranding

Sirus bouwt Smart Cities in verschillende steden in Europa. Die internationale uitstraling werd nog niet weerspiegeld in hun branding en website. Graviteit hielp hen de moderne, innovatieve, internationale look en feel te bekomen die aansluit bij de stijl van het softwarebedrijf. Voor Sirus zijn we niet van nul begonnen, maar vanaf hun bestaande logo. De kleuren van het logo hebben we doorgetrokken doorheen de website en voorzien van een moderne update. Zo blijven ze herkenbaar, maar toch vernieuwend.

Inspiratie

De ster Sirius is voorlopig nog steeds de helderste ster aan onze sterrenhemel. Softwarebedrijf Sirus wil dan ook helder licht schijnen op een vernieuwende toekomst. Sirus kan mede daarom vergeleken worden met een ruimtestation. Aan de boordcomputers zitten ingenieurs die druk in de weer zijn om achter de schermen te werken aan een beter databeheer voor bedrijven en steden. Zo laat Sirus haar licht schijnen op efficiënte softwareoplossingen voor de toekomst. Die ruimtemetafoor wordt vervolgens subtiel doorgetrokken doorheen de website.

Website & copywriting

De website van Sirus maakt de futuristische smart city visueel zichtbaar. De moderne blauwe kleur in combinatie met het speelse oranje, maakt duidelijk wat voor bedrijf Sirus is. Een snelgroeiend en innovatief bedrijf dat werkt aan de toekomst, maar dat toch een start-up cultuur wil behouden waarin geen strikte hiërarchie heerst en er ruimte is voor creativiteit en vernieuwende out-of-the-box ideeën.

De copy voor deze website werd geschreven op basis van interviews met de CEO en medewerkers. Aangezien Sirus internationaal steeds verder doorbreekt, werd de site in het Engels geschreven. In de copywriting wordt af en toe een subtiele, speelse verwijzing naar de ruimte gemaakt.

Graphics

Graviteit ontwikkelde aangepaste graphics voor de website van Sirus die ook offline doorgetrokken worden. De header afbeelding vormt het centrale herkenningspunt van de nieuwe branding: Sirus bouwt aan ‘de stad van de toekomst‘. De geometrische vormen van het logo worden in de website verder doorgetrokken in apart opgemaakte driehoeken die doorheen de verschillende pagina’s terugkomen.

Beurswand

De header afbeelding op de website werd daarnaast ook geïntegreerd in een flexwand voor Sirus. Zo wordt de vernieuwde branding ook offline doorgetrokken.

Marketing en campagnes

Graviteit en Sirus zijn ondertussen langetermijnpartners geworden. Graviteit helpt hen dus met allerlei marketinggerelateerde vragen en campagnes.

Zo ontwikkelden we in oktober nog een sokkencampagne waarbij Sirus sokken cadeau deed aan haar klanten, partners en werknemers en Graviteit zorgde voor leuke copywriting en campagnemailings. Ook ontwierp Graviteit de landingspagina waarop de bestelformulieren voor de sokken te vinden waren en maakte Graviteit een begeleidend kaartje en social mediaposts op om de sokkencampagne optimaal in de verf te zetten.

Graviteit denkt breed mee met Sirus zodat er kort op de bal gespeeld kan worden wat betreft nieuwe ideeën en campagnes. Sirus toetst bepaalde zaken af bij Graviteit en Graviteit vormt een klankbord en geeft een externe visie op de plannen. Zo ontstaat er een gebalanceerde, productieve en efficiënte samenwerking gaande van het ontwerpen van chocoladegeschenken tot het uitdenken van videoscripts en het opstellen van een aangepaste kerstmailhandtekening. Een samenwerking om ‘u’ tegen te zeggen!

Neem een kijkje naar de website via www.sirus.be

Zelf op zoek naar strategische, visuele of tekstuele ondersteuning voor jouw bedrijf of organisatie?