Sirus / look & feel / interviews / storytelling / copywriting / website / strategie / advies / campagnes / beurswand / graphics / e-mailing / e-mailhandtekening / relatiegeschenken / wenskaarten / videoscripts / social media posts / social media advertising / fotografie / blogs / cases / content planning / content marketing / concept & begeleiding event / aankleding event / uitnodigingen & reclame event / recruitment campagne /

“Wij werken ondertussen iets meer dan een jaar met Graviteit samen. Graviteit heeft ons fantastisch geholpen met onze nieuwe website en het uitwerken van onze branding. Ondertussen werken we in een close partnership, waarbij Graviteit meedenkt over onze marketing strategie, en we als 1 team onze campagnes opzetten. Een heel fijne samenwerking die we zeer warm aanbevelen!” 

Team Sirus

Moderne rebranding voor innovatief softwarebedrijf

Over Sirus

Sirus is een innovatief softwarebedrijf uit Merelbeke gespecialiseerd in IoT, Smart Cities, .Net en Office 365 software. Zij waren pionier met hun Smart Cities concept en hebben ondertussen een aanwezigheid voorbije de landsgrenzen opgebouwd.

Rebranding

Sirus bouwt Smart Cities in verschillende steden in Europa. Die internationale uitstraling werd nog niet weerspiegeld in hun branding en website. Graviteit hielp hen de moderne, innovatieve, internationale look en feel te bekomen die aansluit bij de stijl van het softwarebedrijf. Voor Sirus zijn we niet van nul begonnen, maar vanaf hun bestaande logo. De kleuren van het logo hebben we doorgetrokken doorheen de website en voorzien van een moderne update. Zo blijven ze herkenbaar, maar toch vernieuwend.

Inspiratie

De ster Sirius is voorlopig nog steeds de helderste ster aan onze sterrenhemel. Softwarebedrijf Sirus wil dan ook helder licht schijnen op een vernieuwende toekomst. Sirus kan mede daarom vergeleken worden met een ruimtestation. Aan de boordcomputers zitten ingenieurs die druk in de weer zijn om achter de schermen te werken aan een beter databeheer voor bedrijven en steden. Zo laat Sirus haar licht schijnen op efficiënte softwareoplossingen voor de toekomst. Die ruimtemetafoor wordt vervolgens subtiel doorgetrokken doorheen de website.

Website & copywriting

De website van Sirus maakt de futuristische smart city visueel zichtbaar. De moderne blauwe kleur in combinatie met het speelse oranje, maakt duidelijk wat voor bedrijf Sirus is. Een snelgroeiend en innovatief bedrijf dat werkt aan de toekomst, maar dat toch een start-up cultuur wil behouden waarin geen strikte hiërarchie heerst en er ruimte is voor creativiteit en vernieuwende out-of-the-box ideeën.

De copy voor deze website werd geschreven op basis van interviews met de CEO en medewerkers. Aangezien Sirus internationaal steeds verder doorbreekt, werd de site in het Engels geschreven. In de copywriting wordt af en toe een subtiele, speelse verwijzing naar de ruimte gemaakt. Ook de projecten, enkele blogs en verschillende vacatures werden in dezelfde stijl doorgetrokken.

Graphics & ontwerp

Graviteit ontwikkelde aangepaste graphics voor de website van Sirus die ook offline doorgetrokken worden. De header afbeelding vormt het centrale herkenningspunt van de nieuwe branding: Sirus bouwt aan ‘de stad van de toekomst‘. De geometrische vormen van het logo worden in de website verder doorgetrokken in apart opgemaakte driehoeken die doorheen de verschillende pagina’s terugkomen. Ook stelden we een Word template op die steeds intern gebruikt kan worden en ontwierpen we interne wenskaartjes voor de Sirus medewerkers.

Beurswand

De header afbeelding op de website werd daarnaast ook geïntegreerd in een flexwand voor Sirus. Zo wordt de vernieuwde branding ook offline doorgetrokken.

Fotoshoot

Graviteit kan steeds worden ingezet wanneer er professionele foto’s nodig zijn. Zo zorgden we voor aantrekkelijk en duidelijk visueel beeldmateriaal bij het Smart Company project rond Hospital Logistiscs dat te vinden is op de website van Sirus.

Social media & content planning

Graviteit helpt daarnaast mee aan de social media planning van Sirus. Door een communicatieplan op te stellen met duidelijke doelen, kan Sirus toewerken naar wat het bedrijf op korte en lange termijn wil bereiken. Graviteit stelt hierbij een contentplanning op waarbij ruimte is voor social posts, maar ook voor blogs en cases. In samenwerking met Sirus wordt deze content planning uitgevoerd. Daarbij is er steeds ruimte voor nieuwe spontane content. Vervolgens analyseren we deze contentmarketing en voorzien we een duidelijk overzicht van de statistieken.

Verder geeft Graviteit advies rond LinkedIn advertising en de beste aanpak voor social media promoties.

Event

Voor haar 10-jarig bestaan organiseerde Sirus in november 2021 een groots event voor al haar partners en klanten. Graviteit hielp bij het drukwerk (signalisatie, naambadges en ander drukwerk ter aankleding), promomateriaal en de social aanpak voor dit event, alsook met het ontwikkelen van een mailingstrategie. Voor het concept dachten we mee na met eventbureau To The Point. Intussen is het event uitgesteld naar juni 2022, maar al het materiaal staat klaar om er een heus feestje van te maken.

Marketing en campagnes

Graviteit en Sirus zijn ondertussen langetermijnpartners geworden. Graviteit helpt hen dus met allerlei marketinggerelateerde vragen en campagnes.

Sokkencampagne

Zo ontwikkelden we in oktober 2020 nog een sokkencampagne waarbij Sirus sokken cadeau deed aan haar klanten, partners en werknemers en Graviteit zorgde voor leuke copywriting en campagnemailings. Ook ontwierp Graviteit de landingspagina waarop de bestelformulieren voor de sokken te vinden waren en maakte Graviteit een begeleidend kaartje en social mediaposts op om de sokkencampagne optimaal in de verf te zetten. Daarnaast denken we mee na over merchandising voor het bedrijf, zowel qua ontwerp als qua materiaal, leverancier…

Recruitmentcampagne

Daarnaast dachten we mee na over een recruitmentcampagne voor het bedrijf. Sirus toetst daarbij steeds haar ideeën bij ons af en wij geven onze professionele mening. In januari 2022 gingen we samen aan de slag met de uitwerking van het campagneplan. We denken daarbij breed mee over een contentplanning voor de social media van Sirus, roll-ups voor op belangrijke recruitmentbeurzen voor afgestudeerden, een helder campagnebeeld, een bijhorende mailing en een plan van aanpak voor een heel jaar. Zo kwamen we samen tot de campagne zoals deze in februari 2022 gelanceerd werd, onder de slogan: ‘Sirus gaat naar de NASA en jij gaat mee!’. Nu de campagne succesvol gelanceerd is, stemmen wij geregeld af met Sirus, stellen we de campagne bij waar nodig en voeren we nieuwe ideeën aan. Zo blijft de campagne levend en levert ze met tijd de gewenste resultaten op.

Graviteit denkt breed mee met Sirus zodat er kort op de bal gespeeld kan worden wat betreft nieuwe ideeën en campagnes. Sirus toetst bepaalde zaken af bij Graviteit en Graviteit vormt een klankbord en geeft een externe visie op de plannen. Zo ontstaat er een gebalanceerde, productieve en efficiënte samenwerking gaande van het ontwerpen van chocoladegeschenken tot het uitdenken van videoscripts en het opstellen van een aangepaste kerstmailhandtekening. Een samenwerking om ‘u’ tegen te zeggen!

Neem een kijkje naar de website via www.sirus.be

Onze ervaring

Met Sirus hebben we een hele fijne samenwerking. We horen elkaar zo goed als iedere dag en samen zorgen we voor een consequente lijn in de communicatie. Voor Sirus doen we één type opdracht, maar voeren we een brede waaier aan plannen, dromen en wensen uit. Gaande van het schrijven van websitecontent en het ontwerpen van een nieuw gadget tot het uitwerken van een nieuwe campagne en het in beeld brengen van een nieuw project. De mensen bij Sirus zijn niet onze klanten, maar onze partners.

       Febe

Febe, stralend in strategie, content en creatieve communicatie
Zelf op zoek naar strategische, visuele of tekstuele ondersteuning voor jouw bedrijf of organisatie?