In’t Kleur en In’t Wit / social media planning en posts / social media advertenties / social omslagfoto’s / blogs / copywriting / storytelling / fotoshoot / fotografie / moodboards / verjaardagscampagne / eindejaarscampagnes / concepten / gadgets / packaging / bestickeringen auto’s en camionettes / grafisch ontwerp / kerstkaarten / vouwfolder / werfdoeken / spandoeken / presentatiemappen / website optimalisaties / landingspagina’s / mailings / campagnebrainstorm / communicatiestrategie / advertenties /
“Het leukste aan onze samenwerking vind ik de creatieve input waarmee ze aan de slag gaan voor elke post/kaart/relatiegeschenk.”
– Liesbet Cassiman – Zaakvoerder bij In’t Kleur
In’t Kleur en In’t Wit: Schilder-en pleisterwerken met een creatief hoekje af
Over In’t Kleur en In’t Wit
In’t Wit is gespecialiseerd in pleister-en gyprocwerken en in speciale technieken zoals kalkpleister, leem en Mortex. In’t Kleur verzorgt schilderwerken, biedt kleuradvies aan en staat in voor fotobehang en speciale schildertechnieken. Samen verzorgen ze daarnaast gevelrenovaties. Beide bedrijven werden opgericht door Kris en Liesbet, twee joviale en aangename mensen met een hart van goud.
Social media en contentcreatie
Graviteit werd ingeschakeld om In’t Kleur bij te staan met een social media aanpak. Samen stelden we een contentkalender op, verzamelden we de nodige eerste input en gingen we aan de slag. Ondertussen verzorgen we al enkele maanden de sociale mediakanalen van In’t Kleur en In’t Wit. Elke maand zitten we samen om de contentplanning voor de volgende maand te overlopen. Aan ideeën geen gebrek!
Kleurrijke, inspirerende maandelijkse moodboards worden afgewisseld met reels over werken in progress, afgewerkte projecten, mooie foto’s en interessante weetjes. Verder maken we ook geregeld nieuwe blogs op waar we vervolgens mee uitpakken op social media. Die blogs worden opgesteld op basis van wat In’t Kleur en In’t Wit merken dat er leeft bij hun klanten en partners.
Verder maakten we ook de Facebook– en LinkedIn omslagfoto’s voor In’t Kleur en In’t Wit op. De sprekende beelden springen meteen in het oog en geven In’t Wit en In’t Kleur karakter en stralen de energie en positiviteit uit van de gepassioneerde medewerkers.
Social media advertenties en landingspagina’s
Naast een continue contentcreatie verzorgen we ook een advertentie-aanpak voor In’t Kleur en In’t Wit. Aan de hand van specifieke posts voor specifieke doelgroepen, de juiste CTA’s en links naar specifiek ontworpen landingspagina’s trachten we die klanten te bereiken die baat hebben bij een laagje verf of bij unieke pleisterwerken.
Ook voor offline advertenties in magazines ondersteunen we geregeld.
Fotoshoot
Graviteit werd vervolgens ingeschakeld voor een fotoshoot van de medewerkers bij In’t Kleur en In’t Wit. Hierbij wouden we het creatieve, speelse karakter van het team niet uit het oog verliezen. Daarom kozen we bij de fotoshoot voor een ludiek concept. De medewerkers kleuren als het ware hun eigen foto in. Voor schilderwerken In’t Kleur doen ze dit met een borstel, voor pleisterwerken In’t Wit kozen we voor een plakspaan. Zo ontstonden er professionele foto’s met een creatief, kleurrijk hoekje af.
Jubileumgeschenk
In 2022 vierde In’t Wit haar 15e verjaardag en In’t Kleur blies datzelfde jaar 10 kaarsjes uit. Reden te meer dus voor een geschenkje. Maar wat geven aan je trouwe klanten en partners en tegelijkertijd ook je eigen diensten nog eens op een aantrekkelijke manier in de kijker zetten? Wij mochten ons eens creatief laten gaan en kwamen zo tot een lekker én origineel geschenkje.
In een gepersonaliseerd verfblik ontdekken de klanten en partners van In’t Wit niet de standaard vulling van zo’n dergelijk blik, maar wel een lekker geschenk. De chocolade verfkwast kleurt de smaakpapillen en de gebruikshandleiding zorgt ervoor dat je je tong niet verbrandt. Compleet met ingrediënten voor een succesvol 10-en 15-jarig bestaan.
Eindejaars- zomercampagnes
Om 2023 feestelijk in te zetten maakte Graviteit een kerstkaart met een chique randje op voor In’t Wit en In’t Kleur. De positieve boodschap “Let’s add a layer of gold to the next year” staat letterlijk in goudfolie afgebeeld. Een kerstkaart die indruk maakt dus.
Ook 2024 kreeg een aangepaste eindejaarscampagne. Onder de slogan ‘Laten we samen 2024 op smaak brengen’ zorgden we voor gepersonaliseerde In’t Wit en In’t Kleur kruidenpotjes met een stijlvolle bijpassende kaart. Zo voegen we letterlijk wat peper toe aan het nieuwe jaar. Alles werd gepresenteerd in een modern zwart zakje, met gepersonaliseerde sticker.
De zomer mag ook gevierd worden. Dat deden we in 2024 door gepersonaliseerde zonnebrillen met bijhorend brillenzakje te laten maken. Zo genieten we niet alleen In’t Wit, In’t Kleur en In Mortex van ’t leven, maar ook In’t Zonneke.
Werfdoeken
Om In’t Kleur en In’t Wit ook op de werven te doen schitteren, maakten wij twee soorten werfdoeken op. Eén algemene en één specifieke. Op de algemene pronkt een pot waar langs de ene kant verf uitspat en langs de andere kant pleister. Zo is meteen duidelijk waar In’t Wit en In’t Kleur zich in specialiseren. Mede door toevoeging van de sprekende slogans ‘een passie voor pleister’ en ‘een hart voor kleur’ en doormiddel van een oplijsting van hun specialisaties weet je waarvoor je bij het bedrijf terecht kan.
Op de meer specifieke werfdoek prijkt een wolf, zijn manen fel trots afstekend tegen het kleurige verfpoeder en de witte pleister. Deze werfdoek maakten we op voor Residentie Wolf, een project waarbij In’t Wit de schilderwerken verzorgde en waarbij bewoners ook beroep kunnen doen op de schilderwerken van In’t Kleur. De wolf trekt met zijn doordringende blik vast de aandacht van al wie passeert.
Bestickeringen wagens
Je komt In’t Wit, In’t Kleur en In Mortex niet enkel via werfoeken tegen in het straatbeeld. Ook de stijvol bestickerde wagens en camionettes van het bedrijf springen in het oog.
Presentatiemappen & vouwfolders
Verder ontworpen we ook venstermapjes waarin In’t Wit en In’t Kleur hun offertes kunnen presenteren. Voor het ontwerp trokken we het design van de algemene werfdoeken door, met op de voorkant een verfpot en op de achterkant een pot met pleister. Krijgt iemand een offerte voor pleisterwerk bijvoorbeeld, dan weet hij/zij zo ook meteen dat het bedrijf ook schilderwerken aankan.
Om het uitgebreide aanbod van het bedrijf te duiden, stelden we een informatieve en commercieel aansprekende vouwfolder samen. We verzorgden de copywriting en het design van de bedrijfsflyer.
Webstiteoptimalisaties
Om de website van In’t Kleur en In’t Wit mee te laten zijn met haar tijd, voerden we enkele technische websiteaanpassingen door. Verder keken we naar de copy en naar het visuele aspect van de website. We maakten de site zo veiliger, dynamischer, vlotter in gebruik en aantrekkelijker.
Mailings
Voor In’t Wit en In’t Kleur zetten we een mailaccount op in Flexmail, een Belgische speler op de markt. We creëerden een template in hun huisstijl en voerden enkele succesvolle campagnes uit. Via dit mailaccount kan het bedrijf haar verschillende doelgroepen (particulieren, architecten en bouwheren) makkelijk inlichten over nieuws van het bedrijf of uit de sector.
Campagnebrainstorms en communicatiestrategie
Voor In’t Kleur en In’t Wit denken wij breed mee. Wat heeft hun communicatie nog nodig? Hoe maken we extra lawaai? Welke creatieve ideeën zullen in het oog springen? We denken mee na doorheen alle communicatiekanalen, gaande van een creatieve social media advertentiecampagne tot een nieuwsbericht via mail, een continu onderhouden blogluik, een netwerkevent, een specifieke landingspagina gelinkt aan een actie of een uniek geschenk. We beperken ons hierbij niet tot wat we al kennen, maar onderzoeken alle mogelijke pistes om een communicatiestrategie met resultaat uit te werken.
Ondersteuning bij VTM-opnames
Binnenkort zullen de gezichten achter In’t Wit en In’t Kleur te zien zijn bij Lifestyle & Wonen, een programma van VTM. Wij helpen het bedrijf bij de creatie van social content rond deze opnames, het juist communiceren naar alle partijen, het opstellen van een korte inhoud over het bedrijf voor op de site van VTM, het mee nadenken over de input die aan bod moet komen in het programma en het maken van behind-the-scenes beelden.
Wij blijven maar al te graag de communicatie van In’t Kleur en In’t Wit verder inkleuren!