Gemeente Wichelen / Made in Wichelen / De Warmste Gazette / De Warmste Televiese / De Warmste Zomer / branding / look & feel / logo / iconen & graphics / promodrukwerk / Strooibriefje / Krant / Affiches flyers

Warme communicatie voor een warm Wichelen

Over Wichelen

Wichelen, of “Wiecheln” voor de inwoners, is een Oost-Vlaamse gemeente gelegen in de Denderstreek. De stad grenst aan de Schelde en vormt de overkoepelende naam voor de gemeentes Wichelen, Serskamp en Schellebelle. Tijdens de coronacrisis ondernam de gemeente Groot-Wichelen verschillende warme initiatieven voor haar inwoners, zoals de warmste gazette, de warmste téleviese en de warmste zomer.

 

De warmste gazette

De warmste gazette is een krantje dat elke inwoner van Wichelen wekelijks in de bus kreeg sinds het begin van de coronacrisis. Het doel was om alle inwoners op de hoogte te houden over de coronacrisis en vooral de warme initiatieven uit de gemeente in de kijker te zetten. Zo straalt het krantje veel positiviteit uit door inwoners een hart onder de riem te steken, opmerkelijke initiatieven in de kijker te zetten of spelletjes voor kinderen aan te bieden.

Graviteit verzorgde wekelijks de opmaak van de warmste gazette en zorgde dat het krantje op tijd bij de drukker belandde. We werkten met de typische blauwe en groene kleuren van Wichelen om het krantje een herkenbare look te geven. Ook hanteerden we een heldere structuur die een breed publiek aanspreekt. Ondertussen loopt de warmste gazette nog maandelijks en blijft Graviteit haar schouders zetten onder dit warmhartig initiatief.

 

De warmste televiese

Een tweede initiatief van de gemeente Wichelen is de warmste téleviese. Doordat er geen bezoek mogelijk was aan de zorgcentra tijdens de crisis, ging woonzorghuis Molenkouter op zoek naar een alternatief. Vandaar ontstond het idee om familie en vrienden van bewoners aan te moedigen om filmpjes te maken van alledaagse dingen. Op die manier wou men bewoners opvrolijken en op de hoogte houden van wat er leeft buiten het woonzorghuis.

Graviteit ontwierp het logo voor de warmste téleviese. We goten dit logo in een retrojasje om de inwoners van het woonzorgcentrum extra aan te spreken. Bovendien stelde het logo onmiskenbaar een televisie voor en zorgden de marineblauwe en rode kleuren voor een warm gevoel. Tot slot maakte Graviteit strooibriefjes voor de inwoners waarin stond op welk kanaal ze konden afstemmen om de filmpjes te bekijken.

 

De warmste zomer

Ook tijdens corona wil Wichelen er een plezante zomer van maken boordevol activiteiten. Zo organiseren ze cinema-avonden in openlucht, gaan de kermissen door en liggen er drie extra speelterreinen. Voor deze warmste zomer dichtbij huis creëerde Graviteit een speels logo en verzorgden we de branding voor de reclame en communicatie rond dit evenement. Door de kleuren okergeel, appelblauwzeegroen en zuiver wit te combineren slaagden we erin het logo en de folder een erg vrolijke uitstraling te geven. Graviteit ontwikkelde ook passende, zomerse logo’s per evenement om de folder extra aantrekkelijk te maken.

 

Made in Wichelen

Om lokale handelaars een duwtje in de rug te geven in coronatijden lanceerde de gemeente Wichelen de website www.madeinwichelen.be. De site geeft een praktisch overzicht van alle lokale handelaars per sector. Hiervoor ontwierp Graviteit een krachtig logo waarin de typische kleuren van de gemeente Wichelen terugkeerden. De kronkel in het logo verwijst bovendien naar de Schelde. Dankzij de gekartelde rand lijkt het logo net een stempel en geeft het een artisanale indruk.

Zelf een logo, branding, look & feel, opmaak, drukwerk, strooibriefje, krant of affiche laten maken door Graviteit?