winkeLIERDE / naam / slogan / logo / branding / look & feel / handelsgids / stickers / omslagfoto /

“Wij zijn zeer tevreden over de samenwerking met Graviteit. Iedere vraag of verzoek werd door hun enthousiast aanvaard, uitgevoerd en aangevuld met eigen ideeën. Het project winkeLIERDE op zich, en dan vooral de handelsgids, was een groot succes in onze gemeente. Een groot deel van onze ondernemers zijn hierdoor bekend(er) geworden bij de Lierdse bevolking. Wij willen jullie hiervoor bedanken en kijken al uit naar toekomstige samenwerkingen.” 

– Gemeente Lierde

Winkelierde: jouw winkelkar aan lokale ondernemers

Over Winkelierde

winkeLIERDE is een initiatief van de gemeente Lierde om de lokale handel te stimuleren. Door de Lierdense handelaars te bundelen in één overzichtelijke handelsgids, vinden de inwoners makkelijk de weg naar de lokale winkels en ondernemers.

Naam & slogan

Graviteit bedacht de naam voor dit nieuwe initiatief en de slogan: winkeLIERDE – jouw winkelkar aan lokale ondernemers. De focus is hierbij duidelijk: je vult je kar met lokale producten en steunt zo lokale handel. De naam van de gemeente combineerden we met het woord van het jaar 2019 “winkelhieren“.

Logo

Ook zorgden we voor een bijpassend logo bij dit concept. De winkelkar met de kaart van Lierde in maakt het duidelijk dat je letterlijk Lierde winkelt en illustreert zo de naam én de slogan van het project. De kleuren geel en blauw zorgen dat het geheel fris en modern oogt.

Handelsgids

De handelsgids zelf ordent op een overzichtelijke manier alle handelaars van Lierde. Graviteit zorgde voor het ontwerp van deze handelsgids waarin de nieuwe branding meteen wordt doorgetrokken. Alle handelaars werden in handige categorieën verdeeld. Naast hun logo, contactinfo en een woordje uitleg over hun bedrijf wordt er ook een foto van de handelaars getoond. Deze warme foto’s van de fiere Lierdense ondernemers werden door fotografe Hilde Bliki verzorgd.

Stickers & omslagfoto

Verder maakte Graviteit stickers op die handelaars in hun zaak kunnen ophangen om zo nog meer focus te leggen op de steun aan de lokale handel van Lierde en om de winkeLIERDE-bon in de kijker te zetten. Ook de omslagfoto voor de Facebookpagina van winkeLIERDE is van de hand van Graviteit.

Website

In 2022 plant de gemeente trouwens om deze handelsgids uit te breiden met een website. Zo wordt de winkelkar aan lokale handelaars ook digitaal raadpleegbaar. Graviteit zette maar al te graag haar schouders onder dit nieuwe project. Meer volgt snel!

Zelf op zoek naar strategische, visuele of tekstuele ondersteuning voor jouw bedrijf of organisatie?