BeMedico / branding / look & feel / lancering / campagne / website / landingspagina / direct mail / kaart / stationary / e-mailing / copywriting / persbericht / presentatiemap / visitekaartjes / briefpapier / notablokken / groetenkaart / enveloppen / stempel / cadeauzak / gadgets / brochures / campagnebeelden / advertentie / pos-materiaal / roll-ups / beurswand / social media posts / Linkedin opleiding / omslagfoto’s / profielfoto’s / PowerPoint template / verpakking / etikettenstickers / doos / event /

“Heel erg bedankt voor de super samenwerking waar we altijd op het Graviteit team konden rekenen en blijven doen. Jullie jonge en dynamische mensen zorgen voor frisse en creatieve ideeën die tot in de puntjes worden uitgewerkt. Maar ook de accurate opvolging van de planning en timelines zorgden voor een gerust gevoel.
En wat een inzet en flexibiliteit (want we durfden al eens met last minute ideetjes en wijzigingen komen). De vele (over)uren zijn het absoluut waard geweest: super fier op BeMedico 💜💚” 

Carolien Cools – Marketing Manager bij BeMedico

BeMedico: Dolfijne branding voor verdeler van medische apparaten

Over BeMedico

BeMedico is het resultaat van een fusie tussen de vier bedrijven Ortho-Medico, Lasermedico, High-Tech Laser en Hospital Innovations. Ze werken samen met medische professionals en verdelen duizenden medical devices om het welzijn van patiënten te verbeteren.

Het bedrijf BeMedico is verder onderverdeeld in verschillende specialisaties, gaande van oncologie, dermatologie en urologie tot gynaecologie, maxillofaciale chirurgie en traumatologie. Graviteit werd ingeschakeld om te helpen met de rebranding en lancering van de vernieuwde branding. De volledige communicatie werd daarbij steeds tweetalig opgemaakt.

Branding

Voor BeMedico vertrokken we vanaf het bestaande logo en de bestaande baseline ‘We care & dare’. We trokken deze slogan door in alle verdere communicatie en zorgden voor een drukklare update van de logokleuren.

Stationary & pos-materiaal

De nieuwe branding van BeMedico trokken we door in visitekaartjes, presentatiemappen, briefpapier, notablokken, groetenkaarten, enveloppen, cadeauzakken, balpennen en een stempel.

Daarnaast voorzagen we per specialisatie een uniek, passend campagnebeeld. Ook BeMedico zelf kreeg een algemeen campagnebeeld: de verfvegen gecombineerd met het felle paars en groen van BeMedico springen meteen in het oog.

Verder ontwierpen we ook nog een algemene advertentie, enkele rollups en een beurswand in dezelfde stijl. Zo oogt de volledige offline communicatie van BeMedico meteen professioneel en aantrekkelijk.

Dankzij een handige PowerPoint-template in de nieuwe huisstijl van BeMedico, kan BeMedico bovendien de branding in al haar presentaties met gemak doortrekken.

Website

Graviteit ontwierp ook de website van BeMedico. Op deze website zijn de nieuwe campagnebeelden te zien en zorgen de felle kleuren voor een oogverblindend resultaat. Op de site is een overzicht te vinden van alle producten per specialisatie. Deze specialisaties zijn bovendien verder opgedeeld per indicatie (specifieke aandoeningen zoals problemen aan de nek of duim bij orthopedie of cellulite bij dermatologie).

Door te klikken op het lichaamsdeel waarvoor je een oplossing zoekt of door in te gaan op het onderwerp waarin jij als medisch professional bent gespecialiseerd, ontdek je de mogelijke producten die BeMedico voor die indicatie aanbiedt.

Verder staat er een bibliotheek op de website waar BeMedico naar hartelust wetenschappelijke publicaties kan toevoegen (die dan weer aan specifieke specialisaties gelinkt kunnen worden). Ook is er plaats op de website voor events, webinars en nieuws.

We zorgden ook voor een koppeling met Pardot, een marketing automation tool, waardoor BeMedico websitebezoekers relevante content kan bezorgen.

Social media

Een geslaagde branding en lancering gaan gepaard met een stevige social media aanpak. Daarom kregen de medewerkers van BeMedico een LinkedIn-opleiding voorgeschoteld. Graviteit gaf deze opleiding zodat de BeMedico-verantwoordelijken de LinkedIn-strategie kunnen meenemen in hun verkoopsaanpak. Dankzij handige QR-codes op de brochures en de website vinden klanten snel de weg naar de algemene LinkedIn-pagina van BeMedico alsook naar de subpagina’s per specialisatie.

Verder kreeg het volledige BeMedico-team tips over de werking van LinkedIn, de do’s en dont’s en hoe ze hun profiel professioneler kunnen maken. Daarvoor voorzagen we ook specifieke omslagfoto’s (algemeen voor BeMedico alsook per specialisatie).

Tenslotte maakten we verschillende specifieke social media posts op voor de lancering van het bedrijf: gaande van een post over de waarden achter BeMedico tot een GIF’je waarin het oude dolfijntje in het nieuwe verandert en een sneak peek van de nieuwe website tot een post over het persbericht en de opgemaakte gadgets. We blijven instaan voor verder advies en volgen de LinkedIn-aanpak van het bedrijf op.

Een nieuwe branding = eengrootse lancering

Lancering

Voor de lancering van het nieuwe BeMedico zorgde Graviteit voor een landingspagina waarop geïnteresseerden de waarden en een korte uitleg over het nieuwe bedrijf konden lezen. We zorgden ook voor bijhorende social posts en gadgets. Zo was de branding van BeMedico te zien op kaarsen, flessen Gin, stickers en opgemaakte dozen. De lancering werd daarnaast aangekondigd met een persbericht, een lanceringsmail en een kaart die naar klanten en medewerkers werd opgestuurd.

De volledige lanceringscommunicatie werd uitgewerkt volgens een specifiek en ludiek concept: het wegkrassen van de nieuwe naam. Zo stond er zowel op de kaart als op de fles Gin, op de social posts en in de lanceringsmail de slogan ‘Be Caring, Be Daring, BeMedico’, waarbij dit laatste fragment (BeMedico) voorzien werd van een aangepast kraslaagje. Dankzij de bijhorende jeton konden de ontvangers van deze gadgets de nieuwe naam tevoorschijn krassen.

Event

Graviteit hielp daarnaast mee bij het uitwerken van een teamevent voor BeMedico. Zo hielpen we bij het zoeken naar een geschikte locatie en het uitwerken van de planning voor dit event. We hielden daarbij opnieuw rekening met de slogan ‘We care & dare’. We zochten met andere woorden naar ‘caring’ en ‘daring’ opdrachten, bv. vuurlopen.

Campagne-ontwerp voor verschillende medische specialisaties

Voor de verschillende specialisaties van BeMedico ontwierpen we diverse campagnes. Vertegenwoordigers van BeMedico kunnen zo op een leuke en aantrekkelijke manier een nieuw medisch toestel aanprijzen aan hun klanten (de medische professionals) of op een toffe manier BeMedico opnieuw bij hen onder de aandacht brengen.

Bij iedere campagne ontwikkelden we specifieke gadgets die de campagne mee ondersteunen. De campagnes worden waar passend ondersteund door een vleugje humor.

Campagne dermatologie SP Dynamis

Voor één van de dermatologie-campagnes die we met BeMedico lanceerden lag onze focus op het aanprijzen van de SP Dynamis. Dankzij een combinatie van 2 golflengtes kan deze laser nog effectiever de diepste lagen van de huid bereiken en oppervlakkige onvolkomenheden efficiënt wegwerken. Wij baseerden ons dan ook op deze golflengtes als insteek voor de campagne-boodschap: ‘Zitten we op dezelfde golflengteS?/ Sommes-nous sur les mêmes longueurS d’onde ?’. Deze boodschap lieten we drukken op een mooie kaart die naast de ludieke boodschap ook duidelijke info, foto’s en CTA’s over de SP Dynamis bevat. Daarnaast ontwikkelden we een gepersonaliseerde multitool, die net als de SP Dynamis over verscheidene functionaliteiten beschikt.

Campagne dermatologie laserontharing

Voor een tweede dermatologie-campagne focusten we op de Motus AX en Motus AY ontharingslasers. De kaart spreekt al meteen tot de verbeelding door haar boodschap ‘Dear body hair, if I had you removed for the 100th time, please get the hint. Sincerely, me’ gedrukt op een suede ondergrond die aanvoelt als haar. We combineerden deze grappige kaart met een – even toepasselijk – cactuspotje met de boodschap ‘I love how prickly your legs feel… said no one ever’. We lieten de productverpakking bij het geheel aansluiten.

Campagne orthopedie

Voor de orthopedische sector ontwikkelden we twee verschillende campagnes: één gericht naar de orthopedische artsen en één gericht naar de arts-assistenten.

De artsen ontvingen een kaart met als boodschap ‘Echte schoonheid… zit vanbinnen’. De voorkant van de kaart bestaat uit een afbeelding van een implantaat en binnenin is vervolgens duidelijk dat dit implantaat in een hand ingewerkt zit. Zo brachten we duidelijk en triggerend de boodschap dat BeMedico baanbrekende ortho-implantaten verkoopt. Bovendien ontwikkelden we ook een sleutelhanger in de vorm van een implantaat. Iets dat aansluit bij de leefwereld van de orthopedisch chirurgen.

De orthopedische arts-assistenten ontvingen een uitnodiging voor een kadaverworkshop om praktisch bij te leren. Door deze van een aantrekkelijke opmaak te voorzien, springt deze extra in het oog. We lieten daarnaast een koffietas bedrukken met daarop de boodschap ‘Oh snap, time for a coffee break’. Een ludieke kwinkslag naar de breuken waar zij dagelijks mee geconfronteerd worden.

Campagne urologie

De assistent-urologen ontvingen een uitnodiging voor een workshop ESWL en endo-urologische lasers. Daarnaast maakten we ook een poster op om de workshop nog wat extra in de verf te zetten, met daarop ‘Urine good hands’. Want urine-grapjes zijn nu eenmaal niet moeilijk te vinden. Als campagne-gadget ontwierpen we een toepasselijke drinkfles met de boodschap ‘4 out of 5 urologists smell their apple juice before they drink it’.

Campagne oncologie

Voor de campagne voor oncologie gingen we iets voorzichtiger te werk. Uiteindelijk is humor hier niet echt op zijn plaats. Daarom zorgden we voor een hartverwarmende boodschap om het nieuwe koelingstoestel van BeMedico voor te stellen. Dankzij dit koelingstoestel wordt haarverlies bij kankerpatiënten verminderd. Deze innovatieve methode wilden we dan ook op een passende, mooie manier tot bij de artsen brengen. Met de boodschap ‘Kies voor haar’ in de cut-out kaart is meteen duidelijk wat dit nieuwe toestel doet.

Brochures en productcatalogen voor het uitgebreide gamma van BeMedico

BeMedico biedt een breed aanbod aan producten aan, die elk binnen een specifieke specialisatie vallen. Elke specialisatie heeft een eigen productbrochure waarin er dieper op het aanbod ingegaan wordt.

Om het zeer brede productengamma binnen de technische orthopedie in de kijker te zetten, maakten we een nieuwe en complete productenwaaier op voor BeMedico. We maakten deze productenwaaier in twee talen op en zorgden voor een gebruiksvriendelijke structuur.

 

 

Er staan nog heel wat extra projecten op de planning voor BeMedico en we zijn dan ook dankbaar voor deze productieve en vooral erg fijne samenwerking.

Wist je dat we ook de website van MonaLisa Touch en Onda Coolwaves, twee BeMedico producten, maakten? Bekijk het MonaLisa Touch project. Bekijk het Onda Coolwaves project. 

Neem een kijkje naar de website via www.bemedico.be

Zelf op zoek naar strategische, visuele of tekstuele ondersteuning voor jouw bedrijf of organisatie?