BeMedico / branding / look & feel / lancering / campagnes / website / landingspagina / direct mail / kaart / stationary / e-mailing / copywriting / persbericht / presentatiemap / visitekaartjes / briefpapier / notablokken / groetenkaart / enveloppen / stempel / cadeauzak / gadgets / brochures / campagnebeelden / advertentie / pos-materiaal / roll-ups / beurswand / social media posts / Linkedin opleiding / omslagfoto’s / profielfoto’s / PowerPoint template / verpakking / etikettenstickers / doos / event / belettering / interviews / fotografie /

“Heel erg bedankt voor de super samenwerking waar we altijd op het Graviteit team konden rekenen en blijven doen. Jullie jonge en dynamische mensen zorgen voor frisse en creatieve ideeën die tot in de puntjes worden uitgewerkt. Maar ook de accurate opvolging van de planning en timelines zorgden voor een gerust gevoel.
En wat een inzet en flexibiliteit (want we durfden al eens met last minute ideetjes en wijzigingen komen). De vele (over)uren zijn het absoluut waard geweest: super fier op BeMedico 💜💚” 

Carolien Cools – Marketing Manager bij BeMedico

BeMedico: Dolfijne branding voor verdeler van medische apparaten

Over BeMedico

BeMedico is het resultaat van een fusie tussen de vier bedrijven Ortho-Medico, Lasermedico, High-Tech Laser en Hospital Innovations. Ze werken samen met medische professionals en verdelen duizenden medical devices om het welzijn van patiënten te verbeteren.

Het bedrijf BeMedico is verder onderverdeeld in verschillende specialisaties, gaande van oncologie, dermatologie en urologie tot gynaecologie, maxillofaciale chirurgie en traumatologie. Graviteit werd ingeschakeld om te helpen met de rebranding en lancering van de vernieuwde branding, en te ondersteunen bij alle daaropvolgende campagnes. De volledige communicatie werd daarbij steeds tweetalig opgemaakt.

Branding

Voor BeMedico vertrokken we vanaf het bestaande logo en de bestaande baseline ‘We care & dare’. We trokken deze slogan door in alle verdere communicatie en zorgden voor een drukklare update van de logokleuren.

Stationary & pos-materiaal

De nieuwe branding van BeMedico trokken we door in visitekaartjes, presentatiemappen, briefpapier, notablokken, groetenkaarten, enveloppen, cadeauzakken, balpennen en een stempel.

Daarnaast voorzagen we per specialisatie een uniek, passend campagnebeeld. Ook BeMedico zelf kreeg een algemeen campagnebeeld: de verfvegen gecombineerd met het felle paars en groen van BeMedico springen meteen in het oog.

Verder ontwierpen we ook nog een algemene advertentie, enkele rollups en een beurswand in dezelfde stijl. Zo oogt de volledige offline communicatie van BeMedico meteen professioneel en aantrekkelijk.

Dankzij een handige PowerPoint-template in de nieuwe huisstijl van BeMedico, kan BeMedico bovendien de branding in al haar presentaties met gemak doortrekken.

Website

Graviteit verzorgde ook de website van BeMedico. Op deze website zijn de nieuwe campagnebeelden te zien en zorgen de felle kleuren voor een oogverblindend resultaat. Op de site is een overzicht te vinden van alle producten per specialisatie. Deze specialisaties zijn bovendien verder opgedeeld per indicatie (specifieke aandoeningen zoals problemen aan de nek of duim bij orthopedie of cellulite bij dermatologie).

Door te klikken op het lichaamsdeel waarvoor je een oplossing zoekt of door in te gaan op het onderwerp waarin jij als medisch professional bent gespecialiseerd, ontdek je de mogelijke producten die BeMedico voor die indicatie aanbiedt.

Verder staat er een bibliotheek op de website waar BeMedico naar hartelust wetenschappelijke publicaties kan toevoegen (die dan weer aan specifieke specialisaties gelinkt kunnen worden). Ook is er plaats op de website voor events, webinars en nieuws.

We zorgden ook voor een koppeling met Pardot, een marketing automation tool, waardoor BeMedico websitebezoekers relevante content kan bezorgen.

Social media

Een geslaagde branding en lancering gaan gepaard met een stevige social media aanpak. Daarom kregen de medewerkers van BeMedico een LinkedIn-opleiding voorgeschoteld. Graviteit gaf deze opleiding zodat de BeMedico-verantwoordelijken de LinkedIn-strategie kunnen meenemen in hun verkoopsaanpak. Dankzij handige QR-codes op de brochures en de website vinden klanten snel de weg naar de algemene LinkedIn-pagina van BeMedico alsook naar de subpagina’s per specialisatie.

Verder kreeg het volledige BeMedico-team tips over de werking van LinkedIn, de do’s en dont’s en hoe ze hun profiel professioneler kunnen maken. Daarvoor voorzagen we ook specifieke omslagfoto’s (algemeen voor BeMedico alsook per specialisatie).

Tenslotte maakten we verschillende specifieke social media posts op voor de lancering van het bedrijf: gaande van een post over de waarden achter BeMedico tot een GIF’je waarin het oude dolfijntje in het nieuwe verandert en een sneak peek van de nieuwe website tot een post over het persbericht en de opgemaakte gadgets. We blijven instaan voor verder advies en creatieve input, voor de opmaak van social posts i.f.v. campagnes en volgen de LinkedIn-aanpak van het bedrijf nauwgezet op.

Een nieuwe branding = een grootse lancering

Lancering

Voor de lancering van het nieuwe BeMedico zorgde Graviteit voor een landingspagina waarop geïnteresseerden de waarden en een korte uitleg over het nieuwe bedrijf konden lezen. We zorgden ook voor bijhorende social posts en gadgets. Zo was de branding van BeMedico te zien op kaarsen, flessen Gin, stickers en opgemaakte dozen. De lancering werd daarnaast aangekondigd met een persbericht, een lanceringsmail en een kaart die naar klanten en medewerkers werd opgestuurd.

De volledige lanceringscommunicatie werd uitgewerkt volgens een specifiek en ludiek concept: het wegkrassen van de nieuwe naam. Zo stond er zowel op de kaart als op de fles Gin, op de social posts en in de lanceringsmail de slogan ‘Be Caring, Be Daring, BeMedico’, waarbij dit laatste fragment (BeMedico) voorzien werd van een aangepast kraslaagje. Dankzij de bijhorende jeton konden de ontvangers van deze gadgets de nieuwe naam tevoorschijn krassen.

Event

Graviteit hielp daarnaast mee bij het uitwerken van een teamevent voor BeMedico. Zo hielpen we bij het zoeken naar een geschikte locatie en het uitwerken van de planning voor dit event. We hielden daarbij opnieuw rekening met de slogan ‘We care & dare’. We zochten met andere woorden naar ‘caring’ en ‘daring’ opdrachten, bv. vuurlopen.

Campagne-ontwerp voor verschillende medische specialisaties

Voor de verschillende specialisaties van BeMedico ontwierpen we diverse campagnes. Vertegenwoordigers van BeMedico kunnen zo op een leuke en aantrekkelijke manier een nieuw medisch toestel aanprijzen aan hun klanten (de medische professionals) of op een toffe manier BeMedico opnieuw bij hen onder de aandacht brengen.

Bij iedere campagne ontwikkelden we specifieke gadgets die de campagne mee ondersteunen. De campagnes worden waar passend ondersteund door een vleugje humor.

Campagne dermatologie SP Dynamis

Voor één van de dermatologie-campagnes die we met BeMedico lanceerden lag onze focus op het aanprijzen van de SP Dynamis. Dankzij een combinatie van 2 golflengtes kan deze laser nog effectiever de diepste lagen van de huid bereiken en oppervlakkige onvolkomenheden efficiënt wegwerken. Wij baseerden ons dan ook op deze golflengtes als insteek voor de campagne-boodschap: ‘Zitten we op dezelfde golflengteS?/ Sommes-nous sur les mêmes longueurS d’onde ?’. Deze boodschap lieten we drukken op een mooie kaart die naast de ludieke boodschap ook duidelijke info, foto’s en CTA’s over de SP Dynamis bevat. Daarnaast ontwikkelden we een gepersonaliseerde multitool, die net als de SP Dynamis over verscheidene functionaliteiten beschikt.

Campagne dermatologie laserontharing

Voor een tweede dermatologie-campagne focusten we op de Motus AX en Motus AY ontharingslasers. De kaart spreekt al meteen tot de verbeelding door haar boodschap ‘Dear body hair, if I had you removed for the 100th time, please get the hint. Sincerely, me’ gedrukt op een suede ondergrond die aanvoelt als haar. We combineerden deze grappige kaart met een – even toepasselijk – cactuspotje met de boodschap ‘I love how prickly your legs feel… said no one ever’. We lieten de productverpakking bij het geheel aansluiten.

Campagne dermatologie medische beeldvorming

Deze derde dermatologie-campagne zet het Demetra-toestel van Barco in de kijker. Dit product is – op het moment van de campagne – het allernieuwste in BeMedico’s dermatologisch productaanbod en moet dus aangeprezen en in de verf worden gezet. Kort samengevat scant het product eenvoudig en zo snel mogelijk moedervlekken. Zo maakt het toestel medische beeldvorming efficiënter en nauwkeuriger.

Vooral na blootstelling aan veel zon, meestal tijdens de zomer, is het van belang dat mensen een check-up laten doen van hun moedervlekken bij hun dermatoloog. Net daarom lanceerden we deze campagne ook aan het begin van de zomer van 2023, en dat onder de ludieke slogan: Vakantiekiekjes zeggen veel, ons Demetra toestel van Barco zegt zoveel meer.‘ De slagzin spreekt voor zich, maar wordt ondersteund door een aansprekend beeld van een vakantiekiekje waarbij het Demetra-toestel inzoomt op een moedervlek. De aandacht is getrokken en de feitelijke informatie krijg je er meteen bovenop. We werkten dit concept uit in een direct mailing naar de dermatologen, een e-mail en bijhorende social posts.

Campagne dermatologie Derma Days

De BeMedico Dermatology Day staat volledig in het teken van de toekomst. Deze dag werden georganiseerd bij Living Tomorrow, een straf gebouw waar je bijna letterlijk de toekomst binnenstapt en waar de vernieuwende dermatologielasers op display werden gezet. Je kon er naast laserdemo’s van innovatieve verjongingslasers als de SP Dynamis of de pigment-en tattoolaser Starwalker, ook een rondleiding krijgen en sprekerssessies volgen over de healthcare van de toekomst.

En bij zo’n toekomstgericht evenement, hoort uiteraard een futuristisch campagnebeeld! In de futuristische Dermatolology City geloof je je ogen niet. Je stapt er binnen in torenhoge skyscraper-lasers en staat versteld van de eindeloze mogelijkheden. Wij maakten bijhorende futuristische direct mailing, e-mail en social posts op.

Campagne dermatologie ONDA PRO

Om het allernieuwste toestel voor dermatologen aan te prijzen – de ONDA PRO – maakten we een esthetische kaart op. De slogan ‘Giving others confidence was never more uplifting’ sluit nauw aan bij de facelift die het toestel onderging om naast lichaamsverstrakking ook het gelaat te kunnen behandelen. De kaart heeft bovendien een langwerpig formaat, want ’the only way is up’.

Campagne orthopedie naar artsen en arts-assistenten 

Voor de orthopedische sector ontwikkelden we twee verschillende campagnes: één gericht naar de orthopedische artsen en één gericht naar de arts-assistenten.

De artsen ontvingen een kaart met als boodschap ‘Echte schoonheid… zit vanbinnen’. De voorkant van de kaart bestaat uit een afbeelding van een implantaat en binnenin is vervolgens duidelijk dat dit implantaat in een hand ingewerkt zit. Zo brachten we duidelijk en triggerend de boodschap dat BeMedico baanbrekende ortho-implantaten verkoopt. Bovendien ontwikkelden we ook een sleutelhanger in de vorm van een implantaat. Iets dat aansluit bij de leefwereld van de orthopedisch chirurgen.

De orthopedische arts-assistenten ontvingen een uitnodiging voor een kadaverworkshop om praktisch bij te leren. Door deze van een aantrekkelijke opmaak te voorzien, springt deze extra in het oog. We lieten daarnaast een koffietas bedrukken met daarop de boodschap ‘Oh snap, time for a coffee break’. Een ludieke kwinkslag naar de breuken waar zij dagelijks mee geconfronteerd worden.

Campagne orthopedie: uitbreiding voetgamma

Om de uitbreiding van BeMedico’s voetengamma aan te kondigen maakten we een direct mailing en mailing op voor de orthopedisch artsen. In de (direct) mailing worden de nieuwste producten in het orthopedische productengamma van BeMedico uitgelicht. Zo zet BeMedico opnieuw haar beste voetje voor’ om artsen op weg te helpen met de nieuwste, innovatieve producten. De direct mailing is voorzien van een opvallende kapvorm en handige QR-code naar het orthopedische gamma van BeMedico. De mailing bevat de noodzakelijke links om makkelijk te navigeren. De kers op de taart binnen deze campagne? Unieke BeMedico sokken met gebroken botjes, perfect passend bij de outfit in het OK.

Campagne urologie

De assistent-urologen ontvingen een uitnodiging voor een workshop ESWL en endo-urologische lasers. Daarnaast maakten we ook een poster op om de workshop nog wat extra in de verf te zetten, met daarop ‘Urine good hands’. Want urine-grapjes zijn nu eenmaal niet moeilijk te vinden. Als campagne-gadget ontwierpen we een toepasselijke drinkfles met de boodschap ‘4 out of 5 urologists smell their apple juice before they drink it’.

Campagne oncologie

Voor de campagne voor oncologie gingen we iets voorzichtiger te werk. Uiteindelijk is humor hier niet echt op zijn plaats. Daarom zorgden we voor een hartverwarmende boodschap om het nieuwe koelingstoestel van BeMedico voor te stellen. Dankzij dit koelingstoestel wordt haarverlies bij kankerpatiënten verminderd. Deze innovatieve methode wilden we dan ook op een passende, mooie manier tot bij de artsen en verpleging brengen. Met de boodschap ‘Kies voor haar’ in de cut-out kaart is meteen duidelijk wat dit nieuwe toestel doet.

Algemene zomercampagne

Met de zomercampagne ‘We’ve got your bag this summer’ wou BeMedico duidelijk maken aan de klanten dat zij steeds bereikbaar blijven tijdens de vakantieperiode, en dat op een ludieke manier. Het postkaartje dat we opmaakten gaat gepaard met een paarse BeMedico-tas of travel kit waarmee het BeMedico-team op vakantie kan trekken. Wij maakten naast het kaartje ook een bijhorende mailing op. De urologen kregen een vergelijkbare, meer specifieke boodschap: met de ‘Urine in good hands this summer’ maken we zo een even ludieke kwinkslag naar hun specialisatiedomein.

Eindejaarscampagnes

Niet alleen in de zomer, maar ook in de winter helpen wij BeMedico met het opzetten van creatieve, in het oog springende campagnes. Voor haar eindejaarscampagnes gaat het bedrijf steeds een leuke samenwerking aan met een partner die dezelfde waarden deelt.

Een zoete campagne in samenwerking met meesterchocolatier Joost Arijs

Om het einde van 2022 feestelijk af te sluiten en het nieuwe jaar goed in te zetten, ging BeMedico een samenwerking aan met meesterchocolatier Joost Arijs. In samenspraak stelde hij drie caring & drie daring pralines samen in lijn met de waarden van BeMedico. Waarom Joost Arijs de ideale partner vormde voor deze eindejaarsgeschenken, werd belicht in een dubbelinterview met fotoshoot tussen beide bedrijven.

Wij creëerden een bijhorende landingspagina, mailing, kaart en een op maat gemaakt pralinedoosje. Allen feestelijk verpakt in een gepersonaliseerd paars-turquoise BeMedico-jasje.

Let’s go purple all the way

Ook voor de eindejaarscampagne van 2023-2024 ging BeMedico een b(l)oeiende samenwerking aan met een innovatieve partner. Het bedrijf liet in samenwerking met Sunday paarse BeMedico hoodies ontwerpen voor het team. Ook deze samenwerking werd mooi in beeld en op papier gebracht in een dubbelinterview tussen BeMedico CEO Dominique Soetaert en CEO van Sunday Niels Vandecasteele. Wij goten het geheel verder om tot een landingspagina en een mailing.

De klantenrelaties bedankte BeMedico met een kaart met veel groeipotentieel. Je kan de kaart immers – na het lezen – planten. In het voorjaar verschijnt er dan automatisch een vleugje paarse magie in je tuin, in de vorm van kleine, paarse lavendelbloemetjes. Een ecologisch eindejaarsgeschenkje dus, en dat purple all the way. We zorgden daarnaast ook voor een bijhorende BeMedico eindejaarsGIF en social media posts.

Kaartspelcampagne

BeMedico draagt transparantie en innovatie hoog in het vaandel. Net daarom besloten ze hun kaarten op tafel te leggen bij deze campagne – letterlijk dan. We maakten een paars-turquoise BeMedico kaartenset op, met een aangepaste landingspagina met vragenlijst die de artsen en partners van BeMedico kunnen invullen. Zo krijgt het bedrijf meer inzicht in hoe haar branding overkomt, welke hiaten er nog zitten in het aanbod en waar hun artsen nood aan hebben. Deze vragenlijst ontvingen zo ook via een opgemaakte mailing. Na het invullen van de vragenlijst, kregen de artsen een gepersonaliseerde BeMedico spelletjesbrochure. De medewerkers amuseerden zich er alvast kostelijk mee.

Interne campagnes die BeMedico vermenselijken

Interne waardencampagne

Graviteit - Waardenposters scaled

De rebranding van BeMedico ging gepaard met een herformulering van BeMedico’s missie en visie. Aan de hand van stevig doordachte waarden maakt BeMedico duidelijk waar ze als bedrijf voor staan, niet alleen naar externen toe, maar ook intern. De werknemers van BeMedico kennen de waarden van BeMedico en dragen ze trots uit. Aan de hand van waardenposters in het bedrijf en diverse initiatieven rond deze waarden, belichamen de collega’s dan ook 100% de visie en missie van BeMedico. Wij ontwierpen naast de waardenposters ook social media posts rond deze waarden en gifjes voor op de website.

Who is Who campagne & teampagina website

BeMedico vermenselijken, hoe doe je dat? Door de mensen achter BeMedico te tonen natuurlijk! Dankzij een aansprekende teampagina op de website maak je kennis met de sympathieke BeMedico-professionals.

Maar ook op social media krijgt elk teamlid een gezicht. Dankzij de zogenaamde ‘who is who-posts’ wordt iedere medewerker voorgesteld. Naast hun professionele functie, krijg je zo meer info over hun favoriete reisbestemming of medische serie, passies en de reden dat zij graag bij BeMedico werken. De mensen maken immers het bedrijf. 

Ook op het interne portaal van BeMedico wordt elke collega op een leuke, creatieve manier voorgesteld. Zo leert het team elkaars dromen, guilty pleasures en bijzondere passies kennen, wat de band intern versterkt. Wij namen interviews af met elk teamlid om iedereen zo persoonlijk mogelijk te kunnen voorstellen. En het BeMedico-team, da’s best een tof team!

BeMedico purple hoodies

Voor de eindejaarscampagne van 2023-2024 kreeg elke BeMedico collega een paarse hoodie cadeau, ontworpen door enkele geëngageerde BeMedico medewerkers in samenwerking met maatwerkbedrijf Sunday. Wij zorgden voor een blik achter de schermen met een bijpassende fotoshoot en een uitgeschreven interview met het designteam. Daarnaast zorgden we voor een opgemaakte packaging en een kaartje bij de truien.

Brochures en productcatalogen voor het uitgebreide gamma van BeMedico

BeMedico biedt een breed aanbod aan producten aan, die elk binnen een specifieke specialisatie vallen. Elke specialisatie heeft een eigen productbrochure waarin er dieper op het aanbod ingegaan wordt.

Om het zeer brede productengamma binnen de technische orthopedie in de kijker te zetten, maakten we een nieuwe en complete productenwaaier op voor BeMedico.

Stijlvolle belettering om BeMedico nog meer in het oog te doen springen

Verder zorgden we nog voor het ontwerp van een stijlvolle belettering voor op de BeMedico-camionettes. Zo wordt BeMedico al rijdend kenbaar gemaakt aan de wereld.

Backdrops online meetings

Graviteit - Teams achergronden scaled

Om BeMedico’s professionele uitstraling door te trekken in een online meeting omgeving, zorgden we voor passende BeMedico-backdrops. Medewerkers kunnen deze vlot en gemakkelijk zelf in hun Microsoft Teams omgeving instellen en zitten zo plots in een stijlvol, paars-turquoise BeMedico kantoor.

Gadgets

Verder helpen wij BeMedico ook met het ontwikkelen van tal van gadgets, zoals het autogeurtje (‘A nose for orthopedics’) voor de orthopedische artsen, cold packs die voor verkoeling zorgen na een lip lasing voor dermatologie, een lintmeter, iconische purple bags’, algemene BeMedico-sokken met een dolfijnenpatroon, een verkleurende BeMedico gin en nog veel meer. En dat allemaal in het paars natuurlijk!

Er staan nog heel wat extra projecten op de planning voor BeMedico en we zijn dan ook dankbaar voor deze productieve en vooral erg fijne samenwerking.

Wist je dat we ook de website van MonaLisa Touch en Onda Coolwaves, twee BeMedico producten, maakten? Bekijk het MonaLisa Touch project. Bekijk het Onda Coolwaves project.