Gepost op

Badge Graviteit DIY bedrijfscommunicatie

DIY communicatietip voor jouw bedrijf

Het invullen van een Facebook company page

Facebook blijft een belangrijke online tool om (potentiële) klanten en partners te bereiken. Met een Facebook company page wil je dan ook zo veel mogelijk info over jouw bedrijf geven. Dit kan door het instellen van een goede profiel- en omslagfoto, het plaatsen van interessante posts of advertenties en het correct invullen van de bedrijfsinfo. Onder het info-luik is er bijvoorbeeld ruimte voorzien voor contactgegevens, openingstijden, en de categorie waarin jouw bedrijf zich bevindt. Je kan er ook een kort woordje uitleg over jouw bedrijf kwijt. En met kort bedoelen we écht kort, namelijk 255 tekens. De essentie van jouw bedrijf kort kunnen verwoorden is een must. Toch is ook een meer uitgediepte kijk op jouw diensten of producten vaak interessant. Facebook zorgt nu dat de compacte en diepgaandere bedrijfsbeschrijvingen naast elkaar kunnen bestaan.

 

Facebook verslag blog

Het Facebook Verslag: geef een boodschap naar keuze mee

Wanneer je via de pc een Facebook bedrijfspagina bekijkt die gebruik maakt van het Facebook Verslag zie je in de linkerkolom een blokje met een foto, een stuk tekst en een “Meer weergeven” button verschijnen. Mobiel vind je dit onder “Info” terug. Neem een kijkje naar de Facebookpagina van Graviteit om een voorbeeld te bekijken.
Je ziet dat de Verslag feature van Facebook dienst doet als een soort mini webpagina binnen jouw Facebook company page. Hier kan je alle info kwijt die je niet in de standaard info velden of via posts wil plaatsen. Hoe je de pagina precies invult, dat kies je helemaal zelf!
Zeker voor mensen die voor het eerst in contact komen met jouw bedrijf, kunnen de Facebook Verslagen interessant zijn. Je geeft direct meer inkijk in het bedrijf, en je kan triggeren om verder te klikken naar de website.

Do it yourself

Het Facebook Verslag is laagdrempelig en makkelijk in gebruik. Qua opmaak zijn er heel wat mogelijkheden. Je kan aan de slag met afbeeldingen, titels, links, kleuren en andere standaard tekstopmaak mogelijkheden. Je past aan en je test zoveel als gewenst. Kortom, het is een handige tool waarmee je op een eenvoudige manier veel en eventueel variërende info achterlaat. Een vervanging van een website vormt het zeker niet, maar wel een potentiële tussenstap die er naartoe leidt.

Facebook verslag blog 3

“Do it yourself, yeah right.”

Gaat dit nu door jouw hoofd? Graviteit helpt jou natuurlijk nog steeds met plezier. Of het nu gaat over het mee nadenken over het doel en de structuur, het schrijven van de teksten, het kiezen van de beelden of de volledige opmaak van jouw Facebook company page Verslag. Of misschien laat je de eerste versie van het Facebook Verslag wel door ons opmaken, maar sta je zelf in voor eventuele aanpassingen achteraf. Wat jouw noden ook zijn, we are glad to help.