Gepost op

Hoe vierden onze klanten eindejaar?

Vorige maand vonden tal van eindejaarskaartjes, cadeautjes, mailingcampagnes en social posts een weg richting jouw mail-/postbus/social media feed. Tijdens eindejaar is het van belang om je als bedrijf kenbaar te maken, je waardevolle relaties te bedanken en je klanten warm te maken voor een nieuw jaar waarin ze beroep kunnen doen op je diensten of producten. Hoe je dat dan precies doet? In deze blog geven we je graag enkele ideetjes.

Social media eindejaarsposts

De makkelijkste manier om je klanten, partners en andere waardevolle relaties een gelukkig eindejaar of Nieuwjaar te wensen, is via een feestelijke social media post. Wij maakten enkele leuke statische en geanimeerde posts op voor diverse klanten zoals In’t Kleur, EVH, Notan, Sirus en Balliu.

Eindejaarskaartjes

Je kan er ook voor kiezen om een eindejaarswens op te sturen met de post, in de vorm van een eindejaarskaart. Zo’n fysieke kaart heeft nog een ander effect dan een digitale campagne. Mensen halen deze uit de brievenbus, pakken deze vast en bekijken deze vaak nog net iets meer in detail. Bovendien kan deze kaart met wat geluk nog even blijven staan of liggen op kantoor en zo door meerdere mensen gezien worden.
Wij ontworpen dit jaar eindejaarskaarten voor o.a. Nuans, BeMedico en In’t Kleur.

Eindejaarsgeschenken

Je kan nog een stapje verder gaan en je medewerkers en belangrijke contacten verrassen met een eindejaarsgeschenk. Best is dat je dit eindejaarsgeschenk personaliseert zodat het nauw aansluit bij je bedrijfsverhaal.

Wij maakten dit jaar niet alleen leuke ginkistjes op voor softwarebedrijf Sirus uit Merelbeke, maar ook gepersonaliseerde kruidenpotjes voor schilder -en pleisterwerkbedrijf In’t Wit en In’t Kleur.

Wat hebben kruidenpotjes te maken met schilder- en pleisterwerken vraag je je af? Op het eerste zicht waarschijnlijk niet veel. Maar door toevoeging van de boodschap – ‘Laten we gaan voor een smaakvol 2024’ – wordt de link plots iets duidelijker. Het schilder- en pleisterwerkbedrijf is immers gespecialiseerd in speciale, high-end afwerkingstechnieken die je woning/residentie/vastgoedproject nog net dat tikkeltje ‘bijkruiden’.

Het liefst creëren we dan ook campagnes die opvallen en een leuke, creatieve insteek hebben. Deze hebben nog net ietsje meer stopping power en laten een blijvende indruk achter.

Volledig uitgedachte eindejaarscampagnes

Maar het beste van al? Dat zijn volledig uitgedachte eindejaarscampagnes waarbij je je eindejaarsboodschap breed verspreidt over diverse kanalen. Achter je campagne zit dan niet alleen een voor de hand liggende eindejaarsboodschap, maar ook een diepere laag. Wij maakten er dit eindejaar zo eentje op voor BeMedico en Missing You.

Eindejaarscampagne

Let’s go purple all the way met BeMedico

Net als bij de vorige eindejaarscampagne die we in samenwerking met BeMedico ontworpen hebben (de ‘caring’ en ‘daring’ eindejaarspralines die het bedrijf liet maken door meesterchocolatier Joost Arijs), werkten we ook hier samen met een innovatieve partner die de waarden en visie van BeMedico deelt. Het bedrijf liet in samenwerking met Sunday paarse BeMedico hoodies ontwerpen voor het team. Deze samenwerking brachten we vervolgens mooi in beeld en op papier in een dubbelinterview tussen de CEO van BeMedico en de CEO van Sunday). Wij maakten het geheel verder af tot een landingspagina (waarop ook een interview met het BeMedico-designteam achter de hoodies te vinden is) en een mailing.

Voor de klantenrelaties van BeMedico creëerden we vervolgens een kaart met veel groeipotentieel. Je kan de kaart immers – na het lezen – planten. In het voorjaar verschijnt er dan automatisch een vleugje paarse magie in je tuin, in de vorm van kleine, paarse lavendelbloemetjes. Een ecologisch eindejaarsgeschenkje dus, en dat purple all the way. We zorgden daarnaast ook voor een bijhorende BeMedico eindejaarsGIF en social media posts. 

Graviteit - 1
Graviteit - 2
Graviteit - 3
Graviteit - 4

Warme kerstvideo’s voor Missing You

Voor Missing You maakten we dit eindejaar warme kerstvideo’s op om donaties op te halen voor de vzw die zich inzet voor kinderen en jongeren die iemand verloren hebben. De combinatie van lieve kinderstemmetjes met gezellige beelden van de Kerstman die hun brieven leest, zorgt voor een hartverwarmend geheel. Naast de video’s creëerden we ook een bijhorende mailing.

Eindejaarscampagnes zijn er dus in allerlei vormen en maten. In allerlei groottes. Je kan ervoor kiezen om een simpele eindejaarswens te delen on – of offline of je kiest voor een uitgebreide campagne gespreid over diverse kanalen. Er zijn ontelbaar veel manieren om je warme wensen over te brengen aan je contacten.