Gepost op

Toen ik in het laatste jaar van mijn opleiding “Marketing- en Communicatiesupport” zat, was het alweer tijd om op zoek te gaan naar een stageplek voor 16 weken lang. Ik typte “communicatiebureau Gent” in Google en kwam meteen uit op Graviteit. Hun socials checken was het eerste wat ik deed en de creativiteit viel onmiddellijk op! Je zag dat het een klein team is dat gehecht is aan elkaar. Dat leek mij dus ideaal! Ik heb onmiddellijk een mail gestuurd en voor ik het wist stond ik oog in oog met Febe en Ines op kantoor. Mijn gevoel zat onmiddellijk goed en wist dat ik hier enorm veel zou bijleren. Ik had er alleszins heel veel goesting in!

Mijn taken

Mijn takenpakket was ontzettend breed. Er wordt vaak gezegd dat je iets al doende leert en dat bleek ook tijdens mijn stageperiode! Ik heb tijdens die 16 weken meer geleerd dan ik had durven hopen. Ik hielp vooral mee met het social media beheer voor diverse klanten. Al snel mocht ik mee brainstormen over ideetjes voor op de socials. Dat vond ik ontzettend leuk om te doen!

Verder mocht ik helpen bij de opstart van een nieuw bedrijf, wat heel leerrijk was om te zien. Ik mocht het hele proces van dichtbij meevolgen: van de creatie van een logo en een huisstijl tot het opzetten van een gloednieuwe website en het uitwerken van de packaging. Het was een uitgebreid en zeer boeiend proces.

Het Graviteit team buigt zich over doosjes snoep

Mijn leukste herinneringen

Hoewel mijn stageperiode in eerste instantie lang leek, zijn die 16 weken vliegensvlug voorbij gevlogen. Mijn eerste stagedag voelt aan alsof het gisteren was. Ik vertrek dan ook met een goedgevulde rugzak vol kennis en prachtige herinneringen.

Content filmen voor Reels en TikTok-video’s vond ik altijd HILARISCH! Ik kon heel vaak mijn lach niet in bedwang houden! Die momenten zitten in mijn geheugen gegrift.

Laurence en ik mochten een kerstdrink organiseren waarbij onze kantoorburen waren uitgenodigd. Dit was een ideale gelegenheid om het team beter te leren kennen buiten de werkuren, en ook onze buren. Wij hebben gigantische boodschappen gedaan om er nadien heerlijke hapjes van te maken. Uiteraard maakten we er content van en flansten we dit allemaal in een Reel voor op onze socials 😉.

Bij Graviteit staat van elkaar blijven bijleren voorop! Zo wordt er één keer per maand een learning gegeven met héérlijke koffiekoeken! Om beurten brengen de collega’s dan specifieke kennis over een bepaald topic over aan de rest van het team. Op die manier blijft het bedrijf niet stilstaan.

Ook ik mocht een learning geven. Ik deelde de “social media trends van 2024” mee met de groep, die ikzelf tijdens mijn opleiding had geleerd. Mee zijn met de trends op social media is zeer belangrijk als bedrijf. Door trends te begrijpen en erop in te spelen kunnen bedrijven hun bereik vergroten, hun doelstellingen bereiken en kan de betrokkenheid gestimuleerd worden.

Margaux tijdens haar stage social media en contentcreatie bij Graviteit
Margaux tijdens haar stage social media en contentcreatie bij Graviteit

Bedankt Graviteit!

Ines heeft mij tijdens ons ontmoetingsgesprek iets gezegd dat ik nooit zal vergeten: “Iedereen in ons team heeft een hoekje af en dat maakt dat wij een hecht team zijn!”, ik kan dat zeker en vast bevestigen. Het is een team dat voor altijd in mijn hart gaat zitten! Bedankt aan deze geweldige, lieve en openhartige mensen die mij meteen waardevol en op mijn gemak hebben laten voelen.

Lieve groetjes,
Margaux

GETRIGGERD OM OOK EEN STAGE SOCIAL MEDIA EN CONTENTCREATIE TE VOLGEN BIJ GRAVITEIT?

Wat houdt er jou nog tegen?