Wat nu met mijn stage grafische vormgeving?
Voor sommigen was de afgelopen maand een verloren maand, vol technische werkloosheid en met extra stress. Anderen werkten dan weer meer dan gewoonlijk en zetten hun beste beentje voor om corona een schop onder de kont te geven. Mijn stage, die normaal gezien eind maart zou beginnen, stond plots te wankelen. Naar het kantoor fietsen zou sowieso niet meer lukken, maar was er een uitweg? Na een gesprek met Ines en Frank kwamen we samen tot een oplossing: thuiswerk. Een stage vanuit mijn kot. Voor alles een eerste keer, zeker?
Moeilijk kan ook
En zo begon mijn 4 weken durende avontuur tijdens mijn stage grafische vormgeving. Vanuit de keukentafel, met 5 kotgenoten die vrolijk ronddartelden doorheen de dag. ’s Ochtend werden mogelijke opdrachten die ik kon uitvoeren besproken, opgevolgd door een warme babbel. Ines, Frank en Eveline deden hun best om me zo goed mogelijk te begeleiden en up-to-date te houden met de stand van zaken binnen Graviteit. Ik apprecieerde hun motivatie om mij te betrekken enorm. Ik kreeg échte opdrachten voorgeschoteld en mocht meedraaien als een volwaardig lid van het team. Supertof! Van het schrijven van webteksten en blogs tot het proberen ontwerpen van een logo: ik kreeg de kans om mijn goesting ermee te doen.
Na het doorsturen van opdrachten, waren ze er snel bij om me feedback door te mailen, maar ook om alles nog eens via Skype te bespreken. Zo kreeg ik toch nog voldoende 1-op-1 feedback. En voor ik het wist, werd ik besmet door het enthousiasme van Frank, Ines en Eveline.
Duizend virtuele kussen
Dus hierbij, bedankt om deze geïsoleerde twintiger onder jullie virtueel dak binnen te pakken en me bij te schaven over de wondere wereld van een communicatiebureau. Bedankt voor de uitgebreide Skypesessies om 9u ’s ochtends, de lieve complimentjes en de uitgebreide feedback. Bedankt voor het besmettelijke enthousiasme en de virusvrije omgeving. Bedankt voor de opportuniteit.
Bedankt voor alles,
Camille
Getriggerd om ook een stage grafische vormgeving te volgen bij Graviteit?
Febe over haar stage bedrijfscommunicatie Gent
“Wat dit universum zo kleurig maakt, is het feit dat je hier binnenkomt en aanvaard wordt als jezelf en dat leren hier enorm bevorderd wordt. Het Graviteit-team is enorm adaptief en wat hen zo sterk maakt, naar mijn mening, is het feit dat zij samen met de klant brainstormen, meedenken, luisteren en hun gehele communicatie aanpakken van A tot Z.”
Kevin over zijn stage grafische vormgeving Gent
“Frank en Ines lieten mij als stagiair heel vrij maar hadden ook zeker bepaalde verwachtingen. Vanaf dag één kon ik al aan echte projecten werken, dit was voor mij wel een verrassing. Ze gaven mij direct vertrouwen en behandelden me niet als een stagiair grafische vormgeving maar als een volwaardige medewerker. Dit zorgde ervoor dat ik gedrevener was om iedere opdracht tot een perfect einde te brengen.”
Robbe over zijn stage grafische vormgeving Gent
“Ik heb veel bijgeleerd over dienstgericht werken: elke klant is anders en heeft uiteenlopende behoeftes en wensen bij een opdracht die je in je achterhoofd moet houden. Samengevat: ik heb van de ruimtevaarders van Graviteit heel wat opgepikt over de professionele grafische wereld.”
Tess over haar stage webdesign Gent
“ Het is een verschil van dag en nacht met wat je leert op school. ‘Al doende leert men’ was hier echt wel van toepassing. Er waren nog zoveel dingen die ik niet wist. Ze geven alle tijd en ruimte om zelf alles te ontdekken en je kan altijd bij hen terecht voor feedback. “
Julie over haar stage grafische vormgeving Gent
“Ik heb de kans gekregen om tijdens mijn stage te proeven van alle facetten van het grafisch ontwerp, waarbij ik ook enkele grote opdrachten voor mezelf heb gekregen. Doorheen het volledige traject kon ik steeds rekenen op de opbouwende feedback van het volledige Graviteit team. “
Laura over haar stage bedrijfscommunicatie Gent
“Als stagiair op planeet Graviteit ben je echt een volwaardig lid van het team. Niet het type dat de koffiekan bijvult en ’s middags om astronautenvoeding gaat, maar wel het type dat zelf wervelende webteksten mag schrijven, social media posts mag opstellen en mee mag ruimtestormen, euhm neen, brainstormen. “
Jens over zijn stage marketing Gent
“ Ik heb van veel verschillende aspecten mogen proeven: zowel grafische vormgeving heb ik leren kennen, als alles wat met copywriting te maken heeft. Ik kreeg ook toegang tot de wonderen van social media marketing. Deze kennis heeft zich vertaald in heel wat leuke opdrachten. Het is fijn dat dat ik mijn ideeën en input zie terugkomen online. “
Laura over haar stage grafische vormgeving Gent
“Vanaf de eerste dag voelde ik me meteen thuis en ik werd hartelijk ontvangen. Bij Graviteit krijg je echt de kans om je skills te laten zien en maak je opdrachten voor échte klanten. Dit was voor mij iets nieuws en ook wel een beetje spannend, maar wat vond ik dat leuk! Bij Graviteit vinden ze het echt belangrijk om te kijken naar wat jij leuk vindt, wat je sterktes zijn en waarin je je kennis wilt uitbreiden. “
Alex over zijn stage grafische vormgeving Gent
“Naast het meehelpen aan verschillende opdrachten, van visitekaartjes tot flyers en logo’s, mocht ik zelfs meewerken aan een ontwerpwedstrijd. Ik heb me volledig laten gaan in deze opdracht en ook al zijn we niet gewonnen, ik ben nog steeds trots en dankbaar op wat ik heb gemaakt en op het feit dat ik deze mooie kans gekregen heb. Ines en Frank stonden volledig achter mijn ontwerpen en dit gaf me een zeer goed gevoel. “
Justine over haar stage grafische vormgeving Gent
“Ik kreeg een erg warme ontvangst toen ik voor het eerst bij Graviteit binnenstapte. Ik merkte meteen dat de sfeer goed zat en dat iedereen erg gepassioneerd is door zijn werk. Doordat Graviteit een klein team is, verloopt alles persoonlijker dan bij sommige andere communicatiebedrijven. Elk teamlid heeft ook zijn eigen specialiteit zodat je van iedereen iets anders kan bijleren.“
Laurence over haar stage grafische vormgeving Gent
“Graviteit heeft mij dus, hoe ironisch het ook mag klinken, met mijn voetjes op de grond gezet en daar ook gehouden. Ik vertel deze zaken niet om jullie bang te maken. Ik vertel dit om duidelijk te maken dat je een waarheidsgetrouwe representatie krijgt van het werkveld hier bij Graviteit. Soms horen mindere dagen daar dus ook bij. Echter ben ik door team Graviteit volledig verliefd geworden op het vak en sta ik te popelen om mijn eerste stappen in het werkveld te zetten! “
Margot over haar stage bedrijfscommunicatie Gent
“Ik werd omringd door echte communicatie professionals die hun kennis en expertise graag deelden en me begeleidden in mijn leerproces. Bovendien kreeg ik veel ruimte om zelfstandig aan projecten te werken, waardoor ik mijn vaardigheden kon ontwikkelen en mijn creativiteit de vrije loop kon laten gaan.“
Rien over zijn stage webdevelopment en grafisch desing Gent
“De bedoeling van de stage webdevelopment is dat je jezelf en je niche beter leert kennen, en met deze gedachte begon ik dan ook aan mijn stage. Ik had tijdens mijn eerste gesprek met Graviteit laten weten dat ik graag een beetje van alles wou proeven, zodat ik een beter idee heb van wat ik nu precies wil doen in het werkveld. “
Annelies over haar stage digitaal vormgeving Gent
“De voorbije 14 weken voelde ik mij écht een volwaardig Graviteit-lid en heb ik veel kunnen bijleren op diverse vlakken. Ik beleefde veel plezier met het werken aan verscheidene opdrachten en ik wil Graviteit dan ook bedanken om mij deze supertoffe ervaring als digitaal vormgever te bezorgen. “
Aeneas over zijn stage grafische vormgeving Gent
“Deze stageperiode was mijn eerste ervaring met echte klanten. Het leren interpreteren van de wensen van de klanten was een totaal nieuwe wereld voor mij. Niet iedereen beschikt over de technische- en vakkennis om hun visie volkomen duidelijk te maken. Het is dus belangrijk om de briefing grondig te analyseren en telkens de juiste vragen te stellen.“
Margaux over haar stage social media en contentcreatie Gent
“Bij Graviteit staat van elkaar blijven bijleren voorop! Zo wordt er één keer per maand een learning gegeven met héérlijke koffiekoeken! Om beurten brengen de collega’s dan specifieke kennis over een bepaald topic over aan de rest van het team. Op die manier blijft het bedrijf niet stilstaan. “