Gepost op

Over mijn stage Communicatie – Merkcommunicatie en creatieve campagnes

Tien weken geleden, op 20 januari 2025, begon mijn spannende reis richting mijn eerste stap in het werkveld binnen de bedrijfscommunicatie. Met veel zenuwen startte ik dit nieuwe jaar met iets dat ik nog nooit eerder gedaan had: een stage.

Mijn examens waren nog geen week achter de rug en plots werd ik als stagiaire gelanceerd bij Graviteit.

de stage merkcommunicatie en creatieve campagnes van Yolijn

Een warm welkom

Mijn eerste gesprek met Ines en Febe verliep heel vlot. Ik voelde mij meteen op mijn gemak. Dat gevoel werd dan ook bevestigd toen ik een tijdje later groen licht kreeg om bij Graviteit te starten met de stage merkcommunicatie en creatieve campagnes.  

Ondanks dat ik heel veel zin had om te starten, arriveerde ik toch met een klein hartje op mijn eerste stagedag. Tien weken lang zou ik dit team vervoegen en ontdekken hoe het er echt aan toe gaat binnen een communicatiebureau. 

Al heel snel voelde ik mij welkom in dit team van zeven. Zeven verschillende mensen met elk hun eigen expertise waarin ze uitblinken. Hierdoor leerde ik door iedereen wel iets bij dat ik kon meenemen in mijn stageperiode. De open sfeer, de bereidheid om te helpen en de mogelijkheid om meteen hands-on aan de slag te gaan, zorgen ervoor dat ik mij snel thuis voelde.

Uitgedaagd, geleerd en gegroeid  

Na mijn spannende lancering, dook ik volledig in de wereld van een communicatieverantwoordelijke. Stap per stap voelde ik mij comfortabeler en werd ik meer zelfzeker.  

Mijn opdrachten waren divers en het waren geen opdrachten ‘speciaal voor een stagiair’, het waren opdrachten die anderen uit het team ook deden. Ik leerde hoe ik mijn skills kon inzetten in een professionele omgeving. 

Deze opdrachten bestonden uit het opmaken van sociale media posts, het uitwerken van de copy op de visual en/of voor de beschrijving, copywriting opdrachten (denk maar aan teksten voor een website of het schrijven van blogs), brainstormen voor content ideeën en een brand employer video en concurrentieanalyses. Ik werkte mee aan de sociale media van Graviteit, zoals het maken van TikToks 

Benieuwd hoe je zelf jouw sociale media kan boosten? Check onze blog met handige tips.

de stage merkcommunicatie en creatieve campagnes van Yolijn

Doorheen de weken voelde ik mezelf groeien. Waar ik in het begin nog onzeker was, durfde ik steeds meer en leerde ik enorm veel bij. Ik kreeg constructieve feedback en leerde efficiënter werken. De balans vinden tussen zelfstandig werken, hulp vragen en mijn administratie bijhouden was soms een uitdaging, maar ook daar leerde ik uit.

Een leerrijke stage met een gouden randje  

Niet alleen was mijn stage leerrijk, ook de sfeer op kantoor was top.
We konden veel lachen en de lunchpauzes zorgden voor extra gezelligheid.

Maandelijks doet Graviteit een gezamenlijke sportactiviteit. Ook ik mocht hier deel van uitmaken. In februari stond een pilates les op de planning, waar ik helaas niet bij kon zijn. De activiteit voor de maand maart was trampolinespringen. Na onze werkdag vertrokken we samen en leefden we ons een uur lang uit. Dit was een leuke en energieke belevenis!  

Een baan rond de communicatiewereld in 10 weken tijd  

Wat ik zeker waardeerde, was dat mijn werk echt gebruikt werd. De teksten en visuals die ik maakte, verschenen op sociale media en binnenkort op websites. Dit maakt mij trots op wat ik de afgelopen weken heb volbracht.  

Mijn tien weken als stagiaire vlogen als een raket voorbij. Het was een waardevolle stage waarin ik veel leerde en nieuwe vaardigheden ontwikkelde. Ik leerde wat mij echt ligt binnen communicatie en contentcreatie. Voor het eerst kon ik mijn theoretische kennis toepassen in een echte werkomgeving. Ik ben ontzettend dankbaar voor dit leerproces.

de stage merkcommunicatie en creatieve campagnes van Yolijn
Dankjewel Graviteit voor de fijne begeleiding, de kansen en het vertrouwen!
Yolijn

Wil jij ook graag stage Communicatie – Merkcommunicatie en creatieve campagnes lopen bij Graviteit?