Gepost op

Acht weken lang ging ik aan de slag als stagiaire bedrijfscommunicatie bij Graviteit. Het is voorbij gevlogen, dat zeker en vast. Daarom lijkt het mij een goed idee om even terug te blikken op deze stage en al mijn ervaringen op een rijtje te zetten. In deze stageblog vertel ik je alles over mijn ervaring bij dit creatief bureau.

stagiaire bedrijfscommunicatie

Eerste weken zijn de beste weken

Ken je dat gevoel? Die eerste stress van op een nieuwe plaats te komen, nieuwe mensen te leren kennen en je plaatsje te zoeken? Wel ja, mijn eerste stagedag was zeker niet anders. De kriebels vlogen ongecontroleerd rond in mijn buik terwijl ik met mijn fiets aan kwam gereden op de parking van het kantoor van Graviteit. Ik werd gelukkig meteen goed ontvangen door Ines en voorgesteld aan de rest van het team. Fjiew, het zijn hier écht toffe mensen dacht ik, dus dat zit wel goed.

Mijn eerste opdracht als stagiaire bedrijfscommunicatie

Mijn eerste stresske was gepasseerd en na het in orde brengen van de formaliteiten, kon ik beginnen. Ik kreeg een briefing over mijn eerste opdracht en ik dacht meteen: wow, mag ik dit doen? Za-lig! Zeg nu zelf, meehelpen bij het uitdenken van een imagocampagne voor een organisatie, klinkt cool toch? Ik begon dan ook meteen te brainstormen over een leuk idee dat bij het concept paste. Het was een toffe eerste opdracht maar tegelijk was ook best wel uitdagend om met zo een grote case te starten, ik wou het dan ook écht goed doen.

En dan mocht ik mijn idee pitchen bij Ines en Febe. Natuurlijk had ik stress maar wat was het een ontlading toen ze enthousiast waren over mijn plan. Ze dachten onmiddellijk ook verder mee over het idee dat ik voorlegde en dat gaf mij echt een licht euforisch gevoel, want de input die ik bracht was gelukkig ook echt nuttig (yess!)

stagiaire bedrijfscommunicatie

3-2-1 Start!

En toen was ik vertrokken. Ik heb als stagiaire bedrijfscommunicatie zo veel leuke en interessante opdrachten gekregen waardoor ik echt het optimale uit mijn stageperiode heb kunnen halen. Zo kreeg ik opdrachten rond copywriting en mocht ik onderzoek doen naar een actueel en communicatief topic om het daarna als social learning te presenteren aan de rest van het Graviteit team. Ik heb blogposts mogen schrijven, gebrainstormd, social media content uitgewerkt, een interview verwerkt, enz. Het is een zeer lange lijst en ik zou nog wel even kunnen doorgaan. Conclusie is vooral dat ik bij Graviteit echt met mijn gat in de boter was gevallen.

Eerlijk is eerlijk: natuurlijk was niet elke opdracht even gemakkelijk. Soms was het even zoeken naar hoe ik een opdracht het best zou uitvoeren en stootte ik zelf ook wel eens op mijn limieten. Gelukkig werd ik altijd goed bijgestaan door het team van Graviteit. Ze gaven mij bij elke opdracht feedback en die feedback zorgde dat ik veel zaken bijleerde over communicatie in het werkveld.

Een dream team genaamd Graviteit

Het moet gezegd zijn, ik was enorm overdonderd van de creatieve content die de mensen van Graviteit telkens opnieuw creëerden. Brainstormen is voor hen kinderspel, als een echt team denken ze steeds verder over alle input die wordt gegeven en komen ze uiteindelijk tot een origineel en eigenzinnig resultaat. En ja hoor, ik was zeker en vast jaloers op die gekke, inventieve kronkels die er in hun hoofd ronddwarrelen.

Niet alleen hun creatieve geesten maakte deze stage zo interessant. Het waren stuk voor stuk leuke mensen, een plezant team waar er vaak gelachen en gebabbeld kan worden (tenzij we de nabespreking van De Mol doen, dat is bittere ernst).

Kortom ik voelde mij hier echt thuis, waarvoor duizendmaal dankjewel!
Liefs, Julie
Graviteit - 279184680 528911698849458 5293911713225269935 n

GETRIGGERD OM OOK STAGIAIR/STAGIAIRE BEDRIJFSCOMMUNICATIE TE WORDEN BIJ GRAVITEIT?

Wat houdt er jou nog tegen?