Gepost op

Na tien weken zit mijn stage Social Media en Contentcreatie bij Graviteit erop. Het doel van zo’n stage is om veel bij te leren en dat deed ik zeker. Hoe grappig het ook klinkt, ik kan deze stage perfect vergelijken met het in elkaar steken van een fiets.

Nieuwsgierig naar meer stageblogs?

Met het wat?

Enkele weken voor mijn stage begon werd duidelijk dat ik een nieuwe fiets nodig had. Na wat rondkijken koos ik er eentje die aan huis geleverd zou worden. Kort na de bestelling volgde een mailtje met een handleiding. Paniek, want “ik ga die fiets toch niet zelf in elkaar moeten steken?”. “Dat gaat nooooiiittt lukken” (zeker niet binnen de twee dagen, maar dat was een klein persoonlijk inschattingsfoutje 😅).  Wel dus. En dat is dan ook meteen de eerste vergelijking met mijn stage. Er waren verschillende momenten waarop ik dacht “hoe moet ik hieraan beginnen? Ik ga nooit tot een goed eindresultaat komen”.

Maar stap voor stap, en vijs voor vijs werd de fiets in elkaar gezet. Net zoals stap voor stap en opdracht per opdracht mijn stage verderging. Zo nu en dan kwam er eens een stap die wat moeilijker was. Zoals de rem? Hoe in godsnaam bevestig je een rem aan een fiets…? Hoe maak je originele social posts met de juiste insteek voor zoveel verschillende bedrijven? Hoe schrijf je een tekst voor een website over iets waar je totaal niets van kent? Hoe zorg je ervoor dat je stuur goed vaststaat (spoiler: niet, maar die onverwachte inzakking heb ik toch ook maar mooi overleefd 😉).

Van een wat?

Het in elkaar steken van een fiets was een ongelooflijk veelzijdig project (Echt waar, serieus, hoeveel stappen kunnen er zijn? 🙃). Net zoals stage volgen bij Graviteit zorgt voor een enorm veelzijdige ervaring. Social posts maken voor klanten, posts maken voor Graviteit zelf, websiteteksten schrijven, filmpjes editen, brainstormen, cijfers bekijken, cases uitwerken, blogs creëren… en nog veel meer. Ik geloof echt dat zo goed als elke mogelijke opdracht voorbijgekomen is. En in tegenstelling tot het in elkaar steken van de fiets vond ik die opdrachten wél leuk om te doen.

Lees je ook mijn blog met manieren om je creativiteit te stimuleren?

Persoonlijk hoogtepuntje

Eén van de hoogtepunten van mijn stage social media en contentcreatie vond ik de eindejaarscampagneshoot (en ja oké, het moment dat de fiets (voor de eerste keer 🥲) in elkaar zat). Maar serieus de shoot voor dé eindejaarscampagne van Graviteit meemaken was mega leuk en interessant. Zien hoe het er bij zo’n bedrijf op zo’n dag achter de schermen aan toegaat is heel leerrijk. Van serieuze shots tot (grotendeels) grappig shots, team Graviteit deed het met gemak. Het was zeker een stagedag die ik mij zal blijven herinneren.

Foto van tijdens een shoot voor de eindejaarscampagne van Graviteit. Voor een blog over de stage social media en contencreatie.

Toch maar fietsenmaker worden?

Afgelopen 10 weken ontdekte ik met welke dingen ik graag bezig ben en welke zaken mij minder liggen. Mijn stage bij Graviteit zorgde voor meer inzicht in de bedrijfswereld, net zoals het in elkaar steken van de fiets zorgde voor meer inzicht in het beroep van fietsenmaker.  Wat de toekomst brengt weet ik niet. Fietsenmaker zal ik niet worden (en maar goed ook). Wat ik zeker weet is dat, ook al ploft je band en moet je daardoor een hele fiets opnieuw uit elkaar vijzen in de kou en het donker omdat hij anders niet in de auto geraakt (zeker niet gebaseerd op een waargebeurd verhaal…🫠), het altijd goed komt. Tijdens een stage bij Graviteit krijg je ruimte en tijd om te groeien en fouten te maken. En dat is heel veel waard.

Wil jij ook graag stage social media en content creatie doen bij Graviteit?